FMT En resa till utveckling

Detta är en L3-uppsats från Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

Sammanfattning: Detta examensarbete ger en beskrivning av musikterapin följt av hur Funktionsinriktad Musikterapi – FMT växte fram. Jag har praktiserat mina teoretiska kunskaper genom att sedan sommaren 2012 fram till idag ha haft FMT-sessioner med två adepter som jag valt att kalla Mikael och Malin. Jag redogör för den teoretiska beskrivningen av FMT-metoden och det praktiska arbetet med Mikael och Malin. För att beskriva resultatet har jag valt att använda mig av s.k. analystabeller, dessa tabeller ger en beskrivning av hur jag uppfattar adepternas utveckling av sina funktioner över tid. Resultaten visar på förbättringar hos båda adepterna. Den stora avgörande skillnaden för adepternas förändring, är den tid som krävts för den enskildes utveckling. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)