HOMESTAGING & PRODUKTPLACERING : - En lyckad affär?

Detta är en Kandidat-uppsats från Företagsekonomiska institutionen

Författare: Lovisa Brandel; Frida Thorén; [2010]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Produktplacering har blivit erkänt som ett av våra mest effektiva marknadsföringsmedel. I dagsläget är det främst till film och underhållning vi associerar då vi hör begreppet. Detta fenomen går dock att generalisera även till andra områden och forum. Ett sådant skulle kunna vara en homestagad bostad. Här har produktplacering ännu inte fått sitt genomslag. Syftet med denna uppsats är därför att belysa och undersöka fördelarna just detta forum har för att effektivt kunna användas för produktplacering. Flertalet faktorer påverkar produktplaceringens effektivitet och i denna studie undersöks två utav dessa. Fokus ligger följaktligen på de två begreppen Kontext och Involvering. Studien genomfördes med en kvalitativ design, bestående av två semistrukturerade intervjuer med homestagare samt en kvalitativ enkätintervju med en mäklare. Resultatet visar att produktplacering effektivt kan kombineras med homestaging, men för att detta ska bli förmånligt för samtliga måste vissa aspekter beaktas.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)