En Digital-First Approach för planerande av escape rooms : Kan automatisk återställning av pussel utforskas under digital prototyping?

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

Sammanfattning: Att designa fysiska escape rooms kan kräva mycket arbete och resurser. Detta arbete hanterade frågan om en digital-first approach kan underlätta arbetsprocessen och undersöker frågan om automatisk återställning av pussel samtidigt. Escape rooms är rum där grupper av människor ska lösa en serie pussel med hjälp av ledtrådar i rummet, vanligtvis med ett mål att ta sig ur rummet inom en viss tid. Det skapades en textbaserad spelprototyp i Twine och en 3D-prototyp genom spelet Escape Simulator för att undersöka hur de gick att skapa digitala escape rooms i. En digital-first approach är ett fördelaktigt första steg vid planering av fysiska escape rooms med få nackdelar och det går att testa möjligheter för automatisk återställning samtidigt.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)