Sökning: "matvaror marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden matvaror marknadsföring.
1. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER
2. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER
3. En marknadsanalys om hållbar glasskonsumtion : en kvalitativ studie om utbudet av glassar på svensk marknad och hur glassföretagen profilerar sig inom hållbarhetssegmentet
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Trots ökad vetskap om kostens påverkan på vår hälsa lider många av diabetes typ 2, och hjärtoch kärlsjukdomar är idag den vanligaste dödsorsaken i Sverige. Detta påvisar att det behöver skapas en större medvetenhet kring kostens effekter, parallellt med ett bredare utbud av hållbara matvaror på marknaden. LÄS MER
4. Matkooperativ - affärsmodeller och drivkrafter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Globalization and industrialized agriculture characterize today’s food production. To support a more sustainable food system, many people choose to join a food cooperative. A food cooperative is owned and operated by its members and the objective is usually to make organic and locally produced food, at a favorable price, available to its members. LÄS MER
5. Förutsättningar för agriturism i Emilia-Romagna
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Agriturism är en relativt ny form av boende på lantgårdar, som är väldigt populärt i Italien. Det finns gårdar som öppnar sina dörrar för gäster med en rad olika aktiviteter. På en gård som bedriver agriturismo kan det finnas båda restaurang, boende, camping, zoo, ridning, matlagningsklasser, vinprovningar mm. LÄS MER