Sökning: "Groceries and Purchase decision process"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Groceries and Purchase decision process.

  1. 1. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Werdien; Johanna Larsson; Anna Fasson Rydman; [2022]
    Nyckelord :Cognitive dissonance; Greenwashing; Marketing; Groceries and Purchase decision process; Kognitiv dissonans; Greenwashing; Matvaror och Köpbeslutprocessen;

    Sammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER

  2. 2. E-livsmedel : Barriärer och främjande faktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Ceder Molander; Hanna Julkunen; [2017]
    Nyckelord :E-Grocery; e-shopping; barriers; contributing factor; Buying- decision processes; case study; E-livsmedel; e-handel; barriärer; främjande faktorer; köpbeslutsprocess; fallstudie;

    Sammanfattning : First of all, we want to inform the readers that this thesis is written in Swedish before addressing the abstract.The possibility to buy groceries online has been a possibility since 1996 in Sweden, but the growth of the service did actually begin a few years ago. LÄS MER