Sökning: ": Anonym rekrytering"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden : Anonym rekrytering.
1. Anonymiserad rekrytering : Rätt väg att gå, eller ett spel för galleriet?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to chart practitioners' views of an anonymous recruitment. Method: To study our chosen phenomenon of anonymous recruitment, a case study has been employed to focus on a specific phenomenon, which we have approached through unstructured interviews. LÄS MER
2. Anonyma rekryteringsprocesser : ett verktyg för ökad mångfald?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : : Dagens svenska arbetsmarknad är etniskt segregerad och det lyfts ofta att utrikes födda har en utsatt position på den svenska arbetsmarknaden. Syftet med denna studie är att undersöka hur företag arbetar med att öka etnisk mångfald på arbetsplatsen och hur anonyma rekryteringsprocesser kan bidra till det arbetet. LÄS MER
3. Att Bygga En Jämställd Framtid : En studie om Könsnormer och Könssegregering
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Detta examensarbete porträtterar, genom en enkätstudie, kvinnors upplevelser och erfarenheter vad gäller karriärmöjligheter samt arbetsklimat inom den samhällsbyggande sektorn i Sverige. Rapporten syftar till att synliggöra mansdominansen samt de könsnormer som råder inom samhällsbyggnadssektorn, men även att lyfta blicken framåt. LÄS MER
4. Employer Branding : En organisations arbete med att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke och dess medarbetares stora betydelse
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Employer branding är idag av stor vikt för organisationer i samband med arbetet att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke som ska öka möjligheten att attrahera, utveckla och behålla medarbetare. Det handlar om att organisationer idag vill positionera sig som första valet för potentiella medarbetare och skapa associationer till sitt varumärke för att på så sätt öka sin attraktionskraft på arbetsmarknaden. LÄS MER
5. Påverkar ålder, kön och etnicitet ett rekryteringsurval? : En kvantitativ fallstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna studie undersökte om ålder, kön och etnicitet påverkar ett fiktivt rekryteringsurval. Studien hade en kvantitativ ansats och genomfördes som en fallstudie. Urvalet bestod av ett bekvämlighetsurval med 42 yrkesverksamma rekryterare, samtliga anställda på ett privat svenskt bemannings-och rekryteringsföretag. LÄS MER