Sökning: "Aromas"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Aromas.
1. Accelerating Techniques for Whisky Maturation : Effect of heat, iron and light on the maturation process
Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)Sammanfattning : The maturation of whisky is a long and complex process, the extremely long waiting time causes a large cost for new whisky distilleries, and without sufficient funding, it is hard to start a whisky business. To produce satisfying whisky products within the short term, accelerating the reaction during aging provides a promising approach. LÄS MER
2. Development of an analytical method for the screening of meaty flavors in commercial foodstuff by SPME-GC/O-MS
Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)Sammanfattning : The aim of the project was to develop a methodology for the chromatographic analysis able to identify the key odorants in meaty food products. The approach was based on the analysis of an already in market product and the theoretical background of the meaty flavors sensorially. LÄS MER
3. Saltreduktion genom upplevd och associerad multisensorik : konsumenters upplevelse av sälta i livsmedel genom ett hemtest samt en enkät
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskapSammanfattning : I Sverige äter vi ca 11 g salt per dag, vilket är dubbelt så mycket som rekommenderat. Eftersom ett för högt saltintag innebär risker för hälsan, har livsmedelsföretag i ett Vinnovafinansierat projekt, på uppdrag av Regeringskansliet, gått ihop för att ta fram metoder för saltreduktion, bland annat en så kallat multisensorisk verktygslåda. LÄS MER
4. Les sensations sensorielles qu’évoquent les vins - pénibles à exprimer et encore plus à traduire ? : À propos de la richesse des couleurs et des arômes du roi bordelais et de ses confrères.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : The present study is based on a translation of a text about wine and wine-making, from French to Swedish. The purpose has been to identify and find solutions for the challenges that can arise in the translation of a text containing numerous descriptions of sensory sensations, i.e. tastes, smells, appearance and touch, in the field of wine. LÄS MER
5. Doftens betydelse : En kvalitativ studie om sinnesmarknadsföringens inverkan vid bostadsvisningar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The real estate sector in Sweden is characterized as a small market with high competition amongst homes and apartments. With that in mind the real estate companies are forced to be unique in their strategic marketing way to stand out from the competitors. LÄS MER