Sökning: "Frida Jonasson"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Frida Jonasson.
1. Multipel skleros - sjukdomen med många ansikten : En innehållsanalys baserad på självbiografier om att leva med multipel skleros
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Multipel skleros (MS) är en livslång sjukdom utan botemedel där majoriteten som insjuknar är kvinnor. Sjukdomsförloppet är individuellt och kan leda till både funktionsnedsättning och lidande. Det medför att individanpassad omvårdnad är av stor vikt för att främja hälsa och minska lidande. LÄS MER
2. Marknadsföringens framtid En diskursstudie om hållbarhet i framtidens marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Icke-kronologiskt spelnarrativ
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Förutom en del analepsis existerar inte icke-kronologi i någon större utsträckning i majoriteten av nutida datorspel. Och trots att icke-kronologi förekommer i andra medier finns det de som knappt vet vad begreppet innebär. LÄS MER
4. Är Strindberg ett geni? Om kön och genus i läromedel : En komparativ analys av fem läromedel i svenska 2
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att utföra en komparativ analys av fem läromedel i svenska 2 i gymnasieskolan. Vi besvarar en frågeställning som rör hur fördelningen mellan kvinnliga och manliga författare ser ut i läromedlen. LÄS MER
5. Digitala verktyg som en möjlighet för butiker att utöka sitt värdeerbjudande - En studie på konsumenters värdeskapande i möbel- och heminredningsbutiker
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna studien är att bidra med en ökad förståelse kring hur möbel- och heminredningsbutiker kan använda sig av digitala verktyg för att underlätta konsumenters värdeskapande. Detta har studerats genom att undersöka vad konsumenter har för förväntningar på digitala verktyg samt hur digitala verktyg kan underlätta konsumenters skapande av värde. LÄS MER