Sökning: "King Magazine"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden King Magazine.
1. Ett omslag trovärdigt nog att köpas : En kvalitativ studie om gestaltningen av mannen och kvinnan på tidningsomslag till modemagasin
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Det finns forskare som menar att medierna är med och skapar vår identitet, därför måste vi ställa oss kritiska till de bilder vi ser. Enligt Gillian Rose ska vi med noggrannhet granska de bilder som exempelvis ett omslag har, för där det finns vissa kriterier vi måste ta hänsyn till. LÄS MER
2. Is gay advertising out of the closet? A look into how explicit and implicit marketing is perceived by consumers.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research Purpose: This study aims to provide insight into the consumer perceptions of explicit marketing towards LGBT consumers. Furthermore, it examines the current status of implicit gay marketing Methodology: Triangulation was adopted combining both content analysis and netnography to qualitatively analyse consumer perceptions from three different perspectives. LÄS MER
3. Den modeintresserade mannen : en kvalitativ studie om hur det manliga modeintresset uttrycks i King of Sweden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : This thesis aims to illustrate the male interest for fashion consumption. The subject is motivated by the lack of research concerning this in the academic sphere. The focus for this thesis is therefore to analyse how this comes to light in the male fashion magazine King of Sweden. LÄS MER
4. Kings riktiga kungar : En semiotisk bildanalys med semiotisk multimodalitet om representationen av maskuliniteter i det svenska magasinet King.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The aim of this study was to examine how the Swedish magazine King represent masculinity in its personal portrait. We have used image analysis with semiotic multimodality about the representation of masculinities in the Swedish magazine King. We have, in this study, been using six personal portrait in our analysis. LÄS MER
5. En lätt sallad eller en rejäl köttbit? : En studie om hur livsstilsmagasin framställer mat sett ur ett genusperspektivoch hur män och kvinnor förhåller sig till mat
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka hur King och Elle framställer mat ur ettgenusperspektiv, det vill säga ur ett manligt respektive kvinnligt perspektiv, och i samband meddetta studera människors attityder till mat generellt. Detta med avsikt att ta reda på om det finnsskillnader mellan hur mat framställs beroende på dess målgrupp, samt om det finns någonkoppling till hur människor ställer sig till mat allmänt. LÄS MER