Sökning: "Kund butik"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden Kund butik.

  1. 1. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  2. 2. Hur kan resistens i varuflödeskedjan förbättra servicegraden?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Jakobsson; Therese Issa; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varuflödeskedjor har efter covid-19 pandemins utbrott upplevt stora störningar i flödet.Dagligvaruhandeln fick erfara extrema konsumentbeteende som innebar bunkring ochpanikköp. Dessutom kombinerades detta med råvarubrist och långa ledtider hos leverantörersom ledde till stora förseningar. Detta medförde även en försämrad servicegrad. LÄS MER

  3. 3. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER

  4. 4. A qualitative study of hallway furniture design

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Linn Ekberg; Johanna Sjöblom; [2022]
    Nyckelord :Hallway furniture design; storage options; natural material; user adaption; furniture trends; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete genomfördes i samarbete med AFRY och deras kund Homezan som specialiserar sig på design av möbler producerade i naturmaterial. Bakgrunden till arbetet myntades genom företagets önskan att utöka deras produktsortiment med hallmöbler. LÄS MER

  5. 5. Luxemosphere characteristics in luxury fashion e-commerce : Preserving the luxury atmosphere online

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tiffany Khayyami; Amina Amin; [2022]
    Nyckelord :Luxury brand online; e-commerce; luxemosphere; web element; UI; Lyxvarumärke online; e-handel; luxemosphere; webbelement; UI;

    Sammanfattning : In today's society, the consumption of luxury goods online has increased rapidly over the last decade, and most luxury brands are established online. One of the main challenges is to offer a truly luxurious experience that every customer wants to have fulfilled, not only in a physical store but also online. LÄS MER