Sökning: "Louise Hägg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Louise Hägg.
1. Integrating and Communicating Sustainability Case Study: A global brand’s integration of sustainability in its corporate brand identity & external brand communication; a globalized & standardized vs. localized approach
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis has the purpose to research how a global brand integrates sustainability as part of its corporate brand identity and how the brand communicates sustainability to the local market, using a standardized or localized communication approach. The theoretical perspective is to incorporate the Corporate Brand Identity Matrix & Integration for sustainability — implementation model to analyze a global brand’s approach to integrate and communicate sustainability to the local market. LÄS MER
2. The brand we love hate - The Ryanair Case
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Varför certifieringar? En marknadsföringsmässig undersökning kring syftet med certifieringar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Corporate social responsibility, also known as CSR, is the responsibility companies have regarding its societal impact within the area in which they operate. Companies often choose to market their social responsibility which results in increased consumer loyalty and thus an increased competitive advantage. LÄS MER
4. ”Man får gilla läget” – En kvalitativ studie om hur personer 70 år och äldre upplever och hanterar sin vardag under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund: Coronapandemin har medfört restriktioner för riskgruppen 70 år och äldre som uppmanades att undvika nära kontakter, vilket resulterade i att många isolerade sig i sina hem. Deras vardag och möjlighet till aktivitet och delaktighet förändrades plötsligt. LÄS MER
5. Creative Program vid Thoren Innovation School : en kvalitativ innehållsanalys av en privat gymnasieskolas marknadsföring av ett alternativt utbildningskoncept
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen Creative Program vid Thoren Innovation School är skriven av Louise Hägg och Caroline Helleday Melander, i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för Medie- och Kommunikationsvetenskap, Lunds Universitet. Uppsatsen presenterar en kvalitativ innehållsanalys av Thoren Innovation Schools (TIS) hemsida för specialiseringen Creative Program, med ambitionen att bidra med kunskap om hur utbildningars marknadsföring har anpassats till arbetsmarknaden. LÄS MER