Sökning: "Marknadsföring D uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Marknadsföring D uppsats.

  1. 1. Konsumentbaserat varumärkeskapital : En analys av varumärket Värmlandschark

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Erik Pettersson; Anders Reje; [2012]
    Nyckelord :Konsumentbaserat varumärkeskapital; Värmlandschark; varumärkesanalys; charkuteriprodukter;

    Sammanfattning : Många faktorer spelar in och påverkar köpbeslut som konsumenter gör i butik. Att sedan konkurrensen har ökat i dagligvaruhandeln har gjort att det finns ett bredare utbud och att varumärken på livsmedel spelar större och större roll. Varumärket Värmlandschark är ett relativt nytt varumärke som kommer att analyseras i denna uppsats. LÄS MER

  2. 2. En barnlitterär figur från förr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Larissa Dubberke; [2012]
    Nyckelord :kundsegmentering.; bokserie; nostalgi; nylansering; barnbokmarknad; barn- och ungdomslitteratur; marknadsföring; marknadsanalys; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie av ett förlags marknadsföring av fyra stycken barnböcker som ingår i en serie. Därutöver utvecklas en marknadsplan till utgivningen, vilket förutsätter en analys av barnbokmarknadens statistik och trender. Vidare sker en dokumentation av lanseringsprocessen och en redovisning för förlagets marknadsplan. LÄS MER

  3. 3. Träpellets: en växande affärsmöjlighet : Produktion av träpellets i Brasilien för export till Europa

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Susanna Tosterud; [2012]
    Nyckelord :Pellet market; Brazil; export; market research; bioenergy.; Pelletsmarknad; Brasilien; export; marknadsundersökning; bioenergi.;

    Sammanfattning : Titel: Träpellets: en växande affärsmöjlighet Produktion av träpellets i Brasilien för export till Europa Nivå:        D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare:             Susanna Tosterud Handledare:                      Jonas Kågström Datum:                           2012 – Juni Syfte:                                                    Syftet med denna studie är att undersöka de ekonomiska förutsättningarna som finns att tillverka pellets i Brasilien för export till Europa. Metod:       Studien har använt en kvalitativ metodansats där datainsamlingen för empiriavsnittet består främst av semistrukturerade öppna intervjufrågor, som skickades till respondenterna via mejl. LÄS MER

  4. 4. Hur marknadsför sig fastighetsmäklarbranschen genom sociala medier idag och hur skulle detta kunna utvecklas?

    M1-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jeanette Malmström; [2012]
    Nyckelord :Fastighetsmäklarbranschen; fastighetsmäklare; sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsför sig fastighetsmäklarbranschen genom sociala medier idag och hur skulle detta kunna utvecklas?   Nivå: B-uppsats     Författare: Jeanette Malmström   Handledare: Jonas Molin, Lecturer, Ph.D. LÄS MER

  5. 5. Professionalitet & Kläder. Intervjuer med lärare från tre olika skolor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Charlotte Arkenback-Sundström; [2010-03-25]
    Nyckelord :yrkesetik; professionalitet; läraryrket som profession; estetisk kompetens; dresskod; konkurrens;

    Sammanfattning : Syfte: Mitt syfte med denna uppsats är att undersöka hur lärare upplever klädselns betydelse för hur man blir framgångsrik i sin yrkesroll. Om klädseln har betydelse, på vilket sätt bidrar den till lärares professionalitet? Bakgrund: Ord som professionell, kompetent och utvecklingsinriktad används flitigt i både media och marknadsföring. LÄS MER