Sökning: "Marknadsföring för konkurrenskraft"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden Marknadsföring för konkurrenskraft.

  1. 1. Budgetprodukter är inte alltid så enkelt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Holgersson; Isak Hellemarck; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Budget; Budgetprodukter; Köpvilja; Förpackningsdesign; Designattribut; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter identifierar budgetprodukter och hur detta uttrycks genom förpackningens design. Genom att studera vilka attribut som påverkar konsumentens uppfattning och inställning till budgetprodukter kan vi få en större förståelse för hur en förpackningsdesign kan ge ökad konkurrenskraft. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering och hållbar turism - en studie om smart turism i EU

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Linn Hoflund; Sudarat Sornkarn; [2022-09-09]
    Nyckelord :digitalisering; “European Capital of Smart Tourism”; hållbar turism; smart turism; digitalisation; European Capital of Smart Tourism; smart tourism; sustainable tourism;

    Sammanfattning : I dagens allt mer digitala samhälle har turister en stor tillgång till information före, under och efter resan, tack vare smarta apparater och teknologier. Detta har resulterat i ändrade förväntningar och behov. Turistindustrin har därför anammat konceptet smart turism som har växt fram i spåren av digitaliseringen. LÄS MER

  3. 3. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christina Maria Iliadou; Mariann Ebrahim; [2022]
    Nyckelord :external design; marketing; marketing lead; design lead; co-branding; collaboration patterns; innovation; brand consistency; star-based designer.; extern design; marknadsföring; marketing lead; design lead; co-branding samarbetsmönster; innovation; varumärkeskonsistens; stjärndesigner;

    Sammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER

  4. 4. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER

  5. 5. Intimt på allvar? : en kvalitativ text- och bildanalys av den digitaliserade konkurrensen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elina Liljegren; Maja Lindström; Hilda Svensson; [2022]
    Nyckelord :Competition; customer value; differentiation; digitization; ecological sustainability; ethics; marketing; stereotypes; tonality; Differentiering; digitalisering; etik; ekologisk hållbarhet; stereotyper; konkurrens; kundvärde; marknadsföring; tonalitet.;

    Sammanfattning : Den ökade digitaliseringen har bidragit till en förändrad konkurrenskraft vilket har gjort det svårare för företag att uppnå unika fördelar och differentiering gentemot konkurrenterna. Den hårdnande konkurrensen har ökat kraven på företags sätt att tillmötesgå konsumenternas efterfrågan, behov samt utvecklandet av långsiktig lojalitet. LÄS MER