Sökning: "Mobilshopping"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Mobilshopping.

  1. 1. Hur fungerar mobilshopping i praktiken? : En studie om hur konsumenter använder sin smartphone för att shoppa på olika sätt

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anila Spjut; Malou Ek; [2022]
    Nyckelord :Mobile shopping; Practice theory; Shopping activities; Smartphone; Life circumstances; Social Practice; Mobilshopping; Praktikteori; Shoppingaktiviteter; Smartphone; Livssituation; Sociala praktiker;

    Sammanfattning : Sedan början på 2000-talet har det skett en förvandling i detaljhandelslandskapet. Flera företag har valt att övergå från fysisk butik till att istället bedriva e-handel. LÄS MER

  2. 2. Nästa generations e-handel : En kvantitativ studie om hemleverans av skönhetsprodukter via Q-commerce

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Åberg; Charlotte Ericson; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Beauty products; Customer behavior; Purchase intention; Mobile shopping; Delivery service; Home delivery; On-demand; Q-commerce; E-handel; Skönhetsprodukter; Konsumentbeteende; Köpintention; Mobilshopping; Leveransservice; Hemleverans; På begäran; Q-commerce;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på vilken påverkan tillgänglighet, bekvämlighet och tid har på konsumenters köpintention vid köp av skönhetsprodukter via q-commerce. Undersökningen baseras på teorier utifrån konsumentbeteende, köpintention och konsumentens köpprocess som har föranlett utvecklingen av q-commerce. LÄS MER

  3. 3. Mobilshopping i praktiken: En jämförande studie mellan två länder med olika utvecklingsgrad av ICT-infrastruktur.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linn Eriksson; Linnea Kristoffersson; [2019]
    Nyckelord :mobile shopping; practice theory; ICT-infrastructure; smartphones; Social Sciences;

    Sammanfattning : I problembakgrunden redogörs för hur mobilshopping har kommit att bli en allt större del av människors vardag. Tidigare forskning på området har framförallt fokuserat på konsumenters acceptans av och motivation till mobilshopping, samt är av övervägande kvantitativ karaktär. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters mobila köpprocesser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Nelly Rubin; Josefine Andersson Wrennö; [2018]
    Nyckelord :mobilshopping; köpintentioner; köpbeteende; mobila köpprocesser; visualisering; funktionalitet; hastighet; betalningsmöjligheter; Social Sciences;

    Sammanfattning : I ett samhälle där mobiltelefoner utgör en allt större del av vår vardag och där e-handeln ständigt utvecklas, tenderar konsumenter att använda mobiltelefoner som shoppingkanal. I denna studie undersöks hur konsumenters köpintentioner påverkas av externa faktorer i den mobila köpprocessen. LÄS MER