Sökning: "Säker e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Säker e-handel.

  1. 1. Effekten av att balansera bildkvalitet och prestanda : för ökad upplevd säkerhet och en bättre användarupplevelse inom e-handel

    M1-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Maria Anderson; Jurate Skudrickiene; [2022]
    Nyckelord :Image resolution; Performance; Loading time; Sence of security; User experience; UX design; E-trade; Online shopping; Bildupplösning; Prestanda; Laddningstid; Känsla av trygghet; Användarupplevelse; UX design; E-handel; Online shopping;

    Sammanfattning : There are several areas of research that concern image quality in relation to performance as well as the "feeling of perceived security" on a webpage. The main purpose of this study is to find out to what extent image quality and performance (web page load time) can affect the sense of how secure and reliable a webpage feels, as well as how the experience can be affected by the lack of a good balance between image quality and performance. LÄS MER

  2. 2. Strategisk förändring i en pågående pandemi : Covid-19s funktion som strategisk katalysator i detaljhandelsbolag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexandra Löwenadler; Elin Zetterström; [2021]
    Nyckelord :retail; Covid-19; strategic change; exogenous factors; success; detaljhandeln; covid-19; strategisk förändring; omvärldsfaktorer; framgång;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19 har lett till förödande konsekvenser på individer, samhällen och organisationer. Nya konsumentbeteenden har trätt fram vilket utmanat detaljhandeln att agera och reagera som svar till påträffade marknadsförändringar. LÄS MER

  3. 3. Handel på Facebook och Instagram : Och faktorer som kan påverka benägenheten till det

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Veronica Söderbergh; Zainab Mahdizadeh; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Facebook; Instagram; Marketing; Secure e-commerce; Credibility; E-handel; Facebook; Instagram; Marknadsföring; Säker e-handel; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Internet är ett ständigt växande fenomen med nya innovationer. Som en följd av utvecklandet av Internet har e-handel uppkommit och då även handel via de sociala mediesidorna Facebook och Instagram. LÄS MER

  4. 4. Conversion Rate Optimization of E-Commerce using Web Analytics and Human-computer Interaction Principles : An in-depth Quantitative Approach to Optimization of Conversion Rates

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Utsav Kaushik; Antonio Grondowski; [2017]
    Nyckelord :Conversion rate optimization; A B testing; E-commerce; Quantitative Research; Interaction Design; Human-computer interaction; HCI; Web Design; Statistical Inference; Web Analytics.; Konverteringsoptimering; A B-testning; e-handel; kvantitativ studie; interaktionsdesign; människa-datorinteraktion; MDI; webbdesign; statistisk inferens; webbanalys;

    Sammanfattning : For an e-commerce business to grow, there are many ways one could try to improve the business in order to gain greater reach and increase sales. One of the main goals of such businesses is to convert as many visitors as possible into customers. LÄS MER

  5. 5. Säker identitetshantering på internet : Att minimera bedrägerier och öka konsumentens säkerhet och inflytande vid e-handel

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Mathias Åkerberg; Anders Tibbling; [2015]
    Nyckelord :Online payments; e-commerce; consumer security; identity thefts; frauds.; Internetbetalningar; e-handel; konsumentsäkerhet; identitetsstölder; bedrägerier.;

    Sammanfattning : Risken att en obehörig part kan komma över och använda en enskild konsuments identitets-handlingar är stor, samtidigt som individens möjlighet att kontrollera hur och när dess iden-titet används är liten. Problemformuleringen som skulle besvaras var hur identitetsstölder och bedrägerier på internet kunde minimeras samtidigt som konsumenten får ett ökat infly-tande över hanteringen av sin identitet. LÄS MER