Sökning: "digital retail channels"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden digital retail channels.
1. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER
2. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER
3. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
4. Consumer multichannel buying behavior under the pandemic
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Retail sales have increased significantly in recent years, posing a major challenge for merchants in maintaining a consistent consumer experience across several channels. Changing consumer behaviors have had a big impact on this shift in buying patterns. LÄS MER
5. Digitala knuffar: den osynliga handen vid online handel : En fallstudie av ett ledande detaljhandelsföretag inom sport- och livsstilsmodesegmentet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Som resultat av globalisering och teknologisk utveckling genomför människor flera beslut i sina privata och professionella liv från digitala enheter. Beslutsfattningen varierar från informationsinhämtning, underhållning och framför allt näthandel. LÄS MER