Sökning: "digitala banker"

Visar resultat 21 - 25 av 83 uppsatser innehållade orden digitala banker.

  1. 21. Penningtvätt och anti-korruption: hur hanterar banker kritiserade händelser? : En innehållsanalys av svenska bankers kommunikationshantering vid kritiserade händelser i hållbarhetsrapporter och på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Amanda Lindstrand; Jessica Rydell; [2021]
    Nyckelord :sustainability report; banks; CSR; legitimacy; greenwashing; WOM; information asymmetry; social media; communication strategies; hållbarhetsrapport; banker; CSR; legitimitet; gröntvätt; WOM; informationsasymmetri; sociala medier; kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Aim - The aim of this study is to examine crisis communication strategies in the banking sector on social media and in sustainability reports, linked to money laundering and anti-corruption to prevent damage at their reputation and legitimacy. Background - The growth of internet and its channels for digital communication has globally become an important tool for companies. LÄS MER

  2. 22. Hantering av teknisk skuld inom den finansiella sektorn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Love Anderberg; Oscar Wallin; Axel Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en strukturomvandling som genomsyrar hela vårt samhälle. Det har lett till en teknologisk revolution för samtliga branscher, där spelplanen för aktörerna förändrats. Inte minst inom bankmarknaden där digitaliseringen medfört nya spelregler med PSD2 och Open Banking. LÄS MER

  3. 23. Tjänstekvalitet inom bankbranschen : En studie om företagskunders förväntningar och upplevelser i en föränderlig marknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mattias Backman; [2021]
    Nyckelord :Service quality; bank services; B2B-customers; SERVQUAL; SSTQUAL; Digitalization; Tjänstekvalitet; banktjänster; företagskunder; SERVQUAL; SSTQUAL; digitalisering;

    Sammanfattning : Banker har i stor utsträckning övergått från traditionella interpersonella leveranser till digitala alternativ, genom användandet av självbetjäningsteknik (SST) (Johns & Perrot, 2008). Detta har medfört minskning av antalet bankkontor, framförallt i Norden (Dallerup et al. 2018; Svenska Bankföreningen, 2020). LÄS MER

  4. 24. Guidelines för digitala strategier : Ett bankperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Maria Nguyen; Jan-Mattias Chamoun; [2021]
    Nyckelord :Digital strategies; strategizing; traditional banks; digital guidelines; digital utveckling; digitalisering; banksektorn; digitala strategier; strategizing;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i samhället är ständigt pågående och är ett fenomen som många verksamheter nyttjar i syfte att bibehålla eller öka sin konkurrensförmåga. Det finns organisationer som har väldigt goda förutsättningar, i form av kompetenser och förmågor, för att anamma och dra nytta av digitaliseringens möjligheter, samtidigt finns det organisationer som inte uppnår en liknande mognadsgrad och som därför riskerar att bli omsprungna av andra mer mogna organisationer. LÄS MER

  5. 25. Hur banken arbetar med Digital Transformation : En kvalitativ studie på en nordisk bank och deras digitala transformationsarbete

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sabrina Nazmul Hossain; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; banker; finanssektorn; traditionella företag; affärsmodeller; konkurrens;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den digitala utvecklingen har varit den största utvecklingen för banker under de senaste åren. Enligt Svenska Bankföreningen (2020) så är finanssektorn utsatt för ett starkt förändringstryck och många nya företag, både svenska och utländska, har etablerat sig på marknaden. LÄS MER