Sökning: "instrument förskola"
Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden instrument förskola.
16. Detta har vi kunnat sen vi var små bebisar - En jämförelsestudie kring barns spontana musicerande i en musikförskola och i en förskola utan inriktning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vi har undersökt det spontana musicerandet i förskolan för att få en bättre bild över hur det förekommer i verksamheten. Under vår verksamhetsförlagda utbildning har vi upplevt att planerade musikstunder och osäkra förskollärare gör att det spontana musicerandet får mindre utrymme. LÄS MER
17. Hur framträder och konstrueras musik i förskolan? : En studie utifrån sex pedagogers beskrivningar av musik i två förskolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
18. Den fysiska arbetsmiljön i förskolan : utveckling, användning och granskning av en riskbedömningsmodell
Magister-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)Sammanfattning : Arbetsmiljön i förskolan tenderar att bli allt mer krävande. Arbetsskadestatistiken visar också på en ökad förekomst av ohälsa bland anställda inom skola, vård och omsorg. Innan åtgärder görs för att förbättra arbetsmiljön behöver riskbedömning och handlingsplan göras. LÄS MER
19. Musikstund i förskolan : En intervjustudie av förskollärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur förskollärare ser på arbetet med musik i förskolan, vilket syfte de har med musikstunderna och på vilket sätt barnen ges inflytande över hur musikstunderna utformas och får möjlighet att använda sin kreativitet. Studien genomfördes med hjälp av kvalitativa intervjuer med fyra förskollärare och den teoretiska bakgrunden utgår från ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER
20. Measuring the noticing of an unexpected event in Magical Garden with a Teachable Agent using Eye-Tracking
Master-uppsats, Lunds universitet/KognitionsvetenskapSammanfattning : Scientific views on what children are capable of have been revised through history again and again, usually when new methods of studying children’s capabilities are presented. What has often been concluded is that children are capable of more than what was previously thought. LÄS MER