Sökning: "intervju historia a"

Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade orden intervju historia a.

  1. 21. Ombyggnad av liggtimmerstomme : Aktionsstudie av ombyggnad av ladugården på Nygården, Vemdalens Kyrkby 4:5.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggande

    Författare :Anders Brandén; [2016]
    Nyckelord :Lug house; Outbuilding; Rebuild; Building preservation; Timmerstomme; Ekonomibyggnad; Ombyggnad; Gamla hus; Byggnadsteknik; Byggnadsvård;

    Sammanfattning : Behoven av att nyttja gamla ekonomibyggnader i sitt ursprungliga användningsområde har minskat. De gamla husen har dock kvalitéer som är värda att bevara vilket bör betänkas innan de plockas ner eller eldas upp. Denna rapport är en aktionsstudie av ladugårdsbyggnaden på Nygården, Vemdalens Kyrkby 4;5. LÄS MER

  2. 22. IT-Instrument : En intervju-och observationsundersökning kring användandet av digitala instrument inom undervisningen i ämnena historia och engelska i en gymnasieskola

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Issa Sten Gabriel; [2014]
    Nyckelord :Social Shaping Of Technology; IT-instrument; IT-tools; Digital tools; Teaching; Ipads; Smart boards; School activity; Half-structured interview; ICT; Social Shaping Of Technology; IT-instrument; IT-verktyg; Digitala verktyg; Undervisning; Ipads; Smart boards; Skolverksamhet; Som-seende; Halvstrukturerad intervju; IKT;

    Sammanfattning : This essay is a study of the use of IT technology by teachers of English and History at a Swedish upper secondary school. It is based on four interviews and four observations. LÄS MER

  3. 23. Lärplatta, ett verktyg för lärande?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Lisa Andersson; Maria Andersson; [2014]
    Nyckelord :lärplatta; lärande; samspel; kommunikation; förskola;

    Sammanfattning : BakgrundStudien tar upp lärplattans historia från utvecklingen av verktyget som startade redan på 1800-talet till nutidens lärplatta. Dagens samhälle har en helt annan tillgång till kommunikativ miljö än de tidigare generationerna haft. Vi människor har gått från ett samhälle med artefakten i centrum till att lära genom artefakter. LÄS MER

  4. 24. Ska vi läsa en bok? : En studie av skönlitteraturen i historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Malin Eriksson; [2013]
    Nyckelord :skönlitteratur; historiemedvetenhet; historisk empati.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera hur lärare använder skönlitteratur i undervisningen av historia och vadsom ligger bakom valet att låta skönlitteraturen ta plats även under historietimmarna. Utifrån vad lärarnasvarar, syftar studien åt att ta reda på om skönlitteraturen står bakom det som lärarna eftersöker. LÄS MER

  5. 25. En upptäckande historieundervisning -varför och varför inte?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ulf Westerberg; [2013]
    Nyckelord :Artefakter; Historieundervisning; Kunskapsutveckling; Kvalitativa intervjuer; Upptäckande arbetssätt; Vidareutbildning;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet var att undersöka hur pedagoger arbetar med att låta eleverna upptäcka och uppleva historia som en del av historieundervisningen. Samtidigt som underökningen tar upp vidareutbildningsmöjligheterna inom So/historia för de berörda pedagogerna på skolan. LÄS MER