Sökning: "kommunikation inom HR"
Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden kommunikation inom HR.
1. Samarbetet mellan chefer och HR: En fenomenologisk studie om hur chefer och HR upplever samarbetet mellan dem
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : De arbetsområden där chefer och HR delar ansvar och behöver samarbeta är många. Detta beror i huvudsak på att både chefer och HR besitter personalansvar, där HR:s roll primärt är att stötta chefer i deras arbete på olika sätt. LÄS MER
2. Talanghantering inom HR-området : En kvalitativ studie av chefers sätt att se och arbeta med talang
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur chefer med personalansvar ser på talang som begrepp och hur de strategiskt arbetar med talanghantering för att upprätthålla en attraktiv arbetsplats. Studien genomfördes utifrån ett kvalitativt tillvägagångssätt med fem semistrukturerade intervjuer som ligger till grund för insamling av empiriska materialet. LÄS MER
3. Organisationers fina men otydliga språk : Användandet av buzzwords i en HR-kontext
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Det är inte svårt att hitta ord och fraser med oklar eller otydlig innebörd i organisationers strategiska processer. Dessa kan påverka hur ledarskapet uppfattas, hur beslut tas och hur processer implementeras. HR har möjlighet att påverka relationen mellan medarbetare och chefer men HR’s språk är idag outforskat. LÄS MER
4. Attityder till Artificiell Intelligens i rekryteringsprocesser : En kvalitativ studie ur HR:s perspektiv
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med den kvalitativa studien var att undersöka HR-chefer och rekryterares attityder till användande av AI inom rekryteringsprocesser i en svensk kontext. Studien antog ett explorativt angreppsätt där semistrukturerade intervjuer användes som datainsamlingsmetod. LÄS MER
5. Konsultchefens arbetsmetoder och ledarskap inom trepartsrelationen : En kvalitativ studie gällande svenska konsultchefers arbete för att förbättra konsulters välmående
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: Bemanningsföretag är en bransch som vuxit allt mer efter avregleringen av den svenska arbetsmarknaden 1993. De konsulter som anställs via bemanningsföretag och sedan hyrs ut till kundföretag har en osäker anställning vilket har en effekt på deras välmående. LÄS MER