Sökning: "konkurrensfördel"

Visar resultat 21 - 25 av 321 uppsatser innehållade ordet konkurrensfördel.

  1. 21. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Stefans Inkovs; Miran Abdullah; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; RPA - Robotic Process Automation; Digital Service Development; Innovative Technology; Insurance Sector; Portfolio Insurence; Customer Experience; Technological Innovation; Customer Loyalty; Sustainable Growth; Competitive Advantage; Cost Reduction; Technological Competency; Insurance Brokerage; Artificiell Intelligens; RPA - Robotprocessautomatisering; Digital Tjänsteutveckling; Innovativ Teknologi; Försäkringssektorn; Portföljförsäkring; Kundupplevelse; Teknologisk Innovation; Kundlojalitet; Hållbar Tillväxt; Konkurrensfördel; Kostnadsminskning; Teknologisk Kompetens; Försäkringsförmedling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER

  2. 22. ”Ring inte oss, vi ringer dig” En kvalitativ intervjustudie om hur en IT-koncern arbetar med employer branding

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Alfthan; Mimi Carvell; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; IT-branschen; rekrytering; employer attractiveness; EmpAt; organisationsidentitet; organisationskultur; image; rykte; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to digitalization, IT is one of the fastest growing sectors. This has resulted in a shortage of qualified employees, consequently causing a competitive employment market within the sector where companies are at competition to both recruit and retain employees. LÄS MER

  3. 23. Effektiviseringsmöjligheter vid addering av ett externt lager : En fallstudie av LKAB:s framtida process för distribution av järnsvamp

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linda Landström; [2022]
    Nyckelord :Järnsvamp; externt lager; distributionsflöde; effektivisering;

    Sammanfattning : Vid ökad konkurrens mellan företag utgör snabba leveranstider till kunderna en konkurrensfördel och detta ställer krav på ett effektivt flöde från färdig produkt till slutkund. En lösning som möjliggör snabba leveranser är att placera lager nära slutkunder, speciellt om kunderna är placerade med långt avstånd från produktionsfaciliteten. LÄS MER

  4. 24. Distansarbetets påverkan på olika kulturtyper

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Adina Alfredsson; Julia Lidbäck; [2022]
    Nyckelord :Corporate culture; Organizational culture; Teleworking; Remote working; Telecommuting; Culture types; Företagskultur; Organisationskultur; Distansarbete; Kulturtyper;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har skapat nya sätt att arbeta som suddar ut de tidigare begränsningarna vad gäller tid och plats. En sådan arbetsform är distansarbete som ökat drastiskt under de senaste två åren eftersom företag, på grund av Coronapandemins restriktioner, tvingats övergå till en virtuell verksamhet. LÄS MER

  5. 25. Design-Manufacturing Integration : Challenges in change management for new component in-house manufacturing

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Siet-Ling Law Hing Ping; Rahul Suresh; [2022]
    Nyckelord :Computer Aided Design CAD ; engineering drawings; cable harness; R D; production; design-manufacturing integration; collaborative product development; model based definition; Computer Aided Design CAD ; ingenjörsritningar; FoU; produktion; design-tillverkning integration; kollaborativ produktutveckling; modellbaserad utveckling;

    Sammanfattning : In the highly competitive transportation industry, one way to gain a competitive advantage is to ensure the customer needs are satisfied and tailored according to each customer’s need. Scania’s one of the core values is customers first and believes that the organization is successful only when its customers are successful. LÄS MER