Sökning: "kundupplevelser"
Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser innehållade ordet kundupplevelser.
16. Pålitlighetens påverkan till kundnöjdhet : En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever pålitlighetens påverkan för nöjda kundupplevelser inom konsumentservice
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Kundnöjdhet förekommer i olika nivåer när en konsument genomför ett köp av tjänst. Servicekvaliteten är av stor vikt vid uppfyllandet av konsumentens behov och önskemål. Det finns tio olika dimensioner av servicekvalitet, där en av dimensionerna är pålitlighet. LÄS MER
17. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser. ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder? ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter? Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER
18. Den moderna strategins brister : En komparativ studie om CSR i företag med plattformsstrategi
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Både plattformsstrategi och företags hållbarhetsarbeten är områden som ärintressanta för dagens företag och för framtidens strategi. Tidigare forskning behandlarbland annat hur plattformsstrategi ska implementeras, vilka konkurrensfördelar ellerproblem som medkommer strategin. LÄS MER
19. Kundresor inom e-handel : En eyetrackingstudie kopplad till kundupplevelse under förköp- och köpfaserna
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Det finns en begränsad mängd studier inom kundresor och kundupplevelser. Syftet med uppsatsen är att undersöka digitala kundresor med hjälp av eyetracking-experiment. Tio testdeltagare genomförde digitala kundresor med egna definierade mål. För enkelhetens skull valdes studenter som försöksdeltagare. LÄS MER
20. Upplevelsestrategi vid kundinteraktioner : En jämförandestudie om kundupplevelsen i kundservice på bank och elhandelsbolag
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisationSammanfattning : The rapid development of today’s society is accelerated with digitalization and the customers have more possibilities to compare businesses with each-other than before. The focus on Customer Experience have increased in popularity during the last decade and an increasing number of companies have begun to consider the importance of their customers, the society, and their personnel. LÄS MER