Sökning: "kundupplevelser"

Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade ordet kundupplevelser.

  1. 11. How to mainstream secondhand consumption - a quantitative case study of a company in the refurbishment products industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Johanna Andersson; [2022]
    Nyckelord :Circular business models; Consumer behavior; E-commerce; Industrial refurbishment; Refurbished goods; Reuse; Secondhand products; Sustainable consumption; Used goods; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The shortage of Earth’s limited resources is becoming more evident and our planet’s climate system is under immense pressure. To combat these problems, more people investigate the concept of circularity. LÄS MER

  2. 12. Vad menas med begreppet digitalisering? : En kvalitativ fallstudie om digitalisering och dess effekter inom fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ailina Li; [2022]
    Nyckelord :digitization; digitalisation; digital transformation; real estate industry; Digitisering; digitalisering; digital transformation; fastighetsbransch;

    Sammanfattning : Fastighetsbranschen har generellt sett inte varit i samma digitala utvecklingsfas som hos andra branscher. Implementering av digitala teknologier har gått mycket långsammare. Sedan Covid-19 pandemins intåg har fastighetsbolagen behövt utveckla digital teknologi i en betydligt snabbare takt. LÄS MER

  3. 13. Motivationsfaktorer till e-handelsköp : En studie av konsumenters e-handelsköp under Covid-19 pandemin i Sverige och Finland

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Jähle; Mathilda Walch; [2022]
    Nyckelord :Motivational factors; E-commerce; Covid-19; Utilitarian motives; Hedonic motives; Situational factors; Sweden; Finland; Consumers; Motivationsfaktorer; E-handel; Covid-19; Utilitaristiska motiv; Hedoniska motiv; Situationsfaktorer; Sverige; Finland; Konsumenter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under Covid-19 pandemin rasade den fysiska handeln i snabb takt och redan i april 2020 hade den minskat med 23 procent i Sverige och lika mycket i Finland. Detta har däremot resulterat i att e-handeln vuxit kraftigt. LÄS MER

  4. 14. Vane-engagemang inom online-handel : En studie om vane-engagemang och kognitiv kundupplevelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Andersson; Philip Ivarsson; [2021]
    Nyckelord :Habitual-commitment; cognitive customer experience; habits; consumer habits; online shopping; Vane-engagemang; kognitiv kundupplevelse; vanor; konsument vanor; online-handel;

    Sammanfattning : Syfte: Den här studien presenterar en ny vinkel på forskning inom engagemang och kundupplevelser. Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters köpbeteende påverkas av vane-engagemang inom onlineshopping, samt att se hur kvalitén på den kognitiva kundupplevelsen påverkar vane-engagemanget. LÄS MER

  5. 15. Upplevelser av butiksatmosfärer med materiella och immateriella faktorer i fokus : En fallstudie av Porsche Center i Segeltorp och i Malmö

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Celine Lindberg; Filippa Forsstedt; [2021]
    Nyckelord :Porsche; sensory strategies; sensory experiences; sensory marketing; brand image; customer experiences; perception; senses; retail atmospherics; retail environments; consumer behavior.; Porsche; sinnesstrategier; sinnesupplevelser; sinnesmarknadsföring; varumärkesimage; kundupplevelser; perception; sinnen; detaljhandelsatmosfär; detaljhandelsmiljöer; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine whether the atmospheric experience differs between two different stores within the same brand, depending on tangible and intangible elements. The authors have focused on how certain selected elements have been implemented in the store environments, to identify whether these can steer the atmospheric experience in different directions. LÄS MER