Sökning: "kundupplevelser"
Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade ordet kundupplevelser.
11. How to mainstream secondhand consumption - a quantitative case study of a company in the refurbishment products industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The shortage of Earth’s limited resources is becoming more evident and our planet’s climate system is under immense pressure. To combat these problems, more people investigate the concept of circularity. LÄS MER
12. Vad menas med begreppet digitalisering? : En kvalitativ fallstudie om digitalisering och dess effekter inom fastighetsbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Fastighetsbranschen har generellt sett inte varit i samma digitala utvecklingsfas som hos andra branscher. Implementering av digitala teknologier har gått mycket långsammare. Sedan Covid-19 pandemins intåg har fastighetsbolagen behövt utveckla digital teknologi i en betydligt snabbare takt. LÄS MER
13. Motivationsfaktorer till e-handelsköp : En studie av konsumenters e-handelsköp under Covid-19 pandemin i Sverige och Finland
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Under Covid-19 pandemin rasade den fysiska handeln i snabb takt och redan i april 2020 hade den minskat med 23 procent i Sverige och lika mycket i Finland. Detta har däremot resulterat i att e-handeln vuxit kraftigt. LÄS MER
14. Vane-engagemang inom online-handel : En studie om vane-engagemang och kognitiv kundupplevelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Den här studien presenterar en ny vinkel på forskning inom engagemang och kundupplevelser. Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters köpbeteende påverkas av vane-engagemang inom onlineshopping, samt att se hur kvalitén på den kognitiva kundupplevelsen påverkar vane-engagemanget. LÄS MER
15. Upplevelser av butiksatmosfärer med materiella och immateriella faktorer i fokus : En fallstudie av Porsche Center i Segeltorp och i Malmö
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine whether the atmospheric experience differs between two different stores within the same brand, depending on tangible and intangible elements. The authors have focused on how certain selected elements have been implemented in the store environments, to identify whether these can steer the atmospheric experience in different directions. LÄS MER