Sökning: "livsmedelsbutiker"
Visar resultat 11 - 15 av 196 uppsatser innehållade ordet livsmedelsbutiker.
11. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER
12. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER
13. Hållbart beteende : Hur nudging inom design kan användas för att främja en hållbar livsmedelskonsumtion
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Livsmedelskonsumtionen står för cirka 30% av den totala mängden koldioxid människan står för. Genom att konsumera mindre animaliska proteiner och mer proteiner från växtriket är det möjligt att minska klimatpåverkan med mer än 25%. LÄS MER
14. Livsmedelsbutikers frukt- och grönsakssvinn : En kvalitativ intervjustudie om orsaker och åtgärder till matsvinn i livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Ungefär en tredjedel av all mat som produceras från alla delar i leveranskedjan slängs, trots att 870 miljoner av värdens invånare svälter. Samtidigt orsakar matsvinn omfattande växthusgasutsläpp och kostar samhället stora summor pengar. LÄS MER
15. Nudging inom livsmedelsbutiker : En studie om huruvida konsumenter i Sverige och England påverkas av nudging
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Nudging syftar till vilken aspekt som helst av valarkitektur som förändrar människors beteende på ett positivt vis utan att förbjuda några alternativ eller väsentligt ändra deras ekonomiska incitament. Marknadsföringsstrategin har blivit allt vanligare de senaste åren och förekommer bland företag men även samhället i stort. LÄS MER