Sökning: "musik band på i"
Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden musik band på i.
21. Varför väljer elever tvärflöjt? : En kvantitativ studie i barn- och ungdomars syn på musikundervisning i tvärflöjt i musik- och kulturskolor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Föreliggande studies syfte är att få insikt i vad som påverkar elevers val av tvärflöjt och fortsatta spelande i musik- och kulturskolan.I bakgrundskapitlet presenteras forskning om musik- och kulturskolor samt tidigare forskning kring barn- och ungdomars instrumentval. Som teoretisk utgångspunkt användspositivism. LÄS MER
22. Visuell identitet för band i musikbranschen : Processen bakom att skapa Marigolds visuella identitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Föreliggande undersökning är ett exempel på hur visuella identiteter för musikband kan skapas. Musikbandet Marigold användes som exempel. LÄS MER
23. Den Inre Kritikern : tankar om skapande och självkritik
Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för skådespeleriSammanfattning : Jag sökte utbildningen därför att jag hade ett uppdämt behov av att reflektera och komma vidare i min kreativa utveckling. När jag kom till Svarta Speglar var jag alltså i begrepp att börja något nytt, som legat och pockat på i flera år men av olika skäl inte kommit fram. LÄS MER
24. Turnéliv - En dans på rosor? : En etnografiskt inspirerad studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Tidigare forskning visar på att det oftare rapporteras om mentala hälsoproblem som ångest, stress, rastlöshet, depression och sömnproblem bland yrkesmusiker än någon annan yrkesgrupp. Det visar sig även att yrkesmusiker upplever mer konflikter i hemmet när de försöker att balansera arbete och familjeliv då de tillbringar mycket tid hemifrån. LÄS MER
25. Att marknadsföra med musik : en studie kring musik i reklamfilm och en artistprofils påverkan på ett varumärke
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Due to the current digitalization of the music industry it has become more important than ever for musicians to get their music placed in advertising. This process is frequently described as a win-win situation for both sides: the musician gets money and exposure while the brand gets to ride on the musician’s pop-cultural position in society. LÄS MER