Sökning: "musikbolag"
Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade ordet musikbolag.
11. De internationella musikbolagens redovisning av immateriella tillgångar : Vad kan de svenska bolagen tillämpa i jakten på rättvisande bild?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to describe and explain the international music company reports of its intangible assets to examine whether similar methods can be applied to the Swedish market. Method: The study was based on a qualitative and abductive research approach. LÄS MER
12. Hur liten kan bli stark i den konkurrerande musikbranschen : En fallstudie av Company TEN
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Syftet med detta arbete är att beskriva och analysera hur Company TEN bygger och kommunicerar sitt varumärke och hur de uppfattas av andra företag. Avsikten är att även beskriva och analysera hur företagets nätverksrelationer används och bidrar till varumärkesmarknadsföringen. LÄS MER
13. Artisten - den osynliga tillgången? : En kvalitativ studie om synen på musikrättigheter och artistvarumärken som immateriella tillgångar i musikbolag.
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Abstract Artists – the invisible assets; a qualitative study about the view on music rights and artist brands as intangible assets within music companies. This paper is a study of what view representatives from Swedish music companies have on activating music rights and artist brands as intangible assets. LÄS MER
14. Affärsmodeller inom musikindustrin - Utveckling och samverkan med lagstiftning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Dagens musikindustri i Sverige skiljer sig markant jämfört med densamma för tjugo år sedan. Den tekniska utvecklingen har skapat möjligheter för nya affärsmodeller att kunna etablera sig på musikmarknaden. LÄS MER
15. Medan skivbolagen blöder blomstrar andra delar av musikbranschen? : En ekonomisk kartläggning av svenska skivbolag, bokningsbolag och musikförlag över en 8-årsperiod.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att kartlägga tre av de viktigaste delarna (skivbolag, bokningsbolag och förlag) i den svenska musikbranschen ur ett ekonomiskt perspektiv. Genom vår kartläggning ämnar vi öka förståelsen för hur den ekonomiska strukturen mellan svenska musikbolag har utvecklats från år 2000 till 2008. LÄS MER