Sökning: "professionellt förhållningssätt förskollärare"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden professionellt förhållningssätt förskollärare.
21. Med rum som ram. : Förskollärares uppfattningar och erfarenheter av den fysiska inomhusmiljön för de yngsta barnen.
M1-uppsats, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap; Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka vilken betydelse den fysiska inomhusmiljön har i det pedagogiska arbetet, med de yngsta barnen som utgångspunkt. Med inspiration från fenomenografin har vi genomfört kvalitativa intervjuer med åtta förskollärare för att synliggöra deras uppfattningar och erfarenheter av ovan nämnda fenomen. LÄS MER
22. Professionalism i förskolan : a study that casts light on pre-school teachers thaughts and actions in pre-school
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING____________________________________________ Gabriela Vrbanc och Jenny Brandt- Eriksson Professionalism i förskolan År: 2007 Antal sidor: 35 _____________________________________ Syftet med arbetet är att få kunskap om och belysa hur förskollärares professionalism ser ut i förskolan. Syftet uppnåddes genom en kvalitativ forskningsmetod, med hjälp av intervjufrågor, för att få kunskap om hur fyra förskollärare ser på lärarprofessionalism. LÄS MER
23. Språkutveckling i mångkulturell miljö : - en intervjustudie med åtta pedagoger
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Examensarbete i didaktik. Högskolan i Gävle, 2007. Lärarprogrammet. Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. LÄS MER
24. Olikheter och avvikelser i förskolans värld- är pedagogers förhållningssätt avgörande?
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att belysa hur pedagoger definierar olikheter och avvikelser bland barn och hur de beskriver att dessa hanteras i barngruppen inom förskolan. Vi genomförde tio intervjuer med förskollärare på förskolor i en kommun. LÄS MER
25. Olikheter och avvikelser i förskolans värld- är pedagogers förhållningssätt avgörande?
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att belysa hur pedagoger definierar olikheter och avvikelser bland barn och hur de beskriver att dessa hanteras i barngruppen inom förskolan. Vi genomförde tio intervjuer med förskollärare på förskolor i en kommun. LÄS MER