Sökning: "samhälle teknik media"

Visar resultat 1 - 5 av 398 uppsatser innehållade orden samhälle teknik media.

  1. 1. Digitala medier och lärande : En kvalitativ studie om lärares upplevelser av digitala medier i skolan kopplat till elevers lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Adnan Degirmenci; Sebastian Holmgren Celander; [2024]
    Nyckelord :Digitala medier och lärande; kvalitativ studie; lärares upplevelser; digitalisering i utbildning; elevers lärande; pedagogisk teknik; fortbildning i digitala medier;

    Sammanfattning : Purpose and research questions: The purpose of the study is to investigate how digitization has affected the learning of students from a teacher’s perspective and their experiences. The study examines pros and cons as well opportunities and challenges with digital media. LÄS MER

  2. 2. Uppkopplad, ansluten, redo? : En kvalitativ studie som undersöker media studenters uppfattningar av Covid-19 pandemins påtvingade distansundervisning

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Tova Hultgren; Gabriella Lundgren Sköld; [2024]
    Nyckelord :Digital undervisning; distansutbildning; digital kompetens; digitala verktyg; kommunikation; motivation; hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå hur studenter inom fakulteten teknik och samhälle påverkats av den påtvingade distansundervisningen. Studien handlar därmed om att undersöka vilka möjligheter, utmaningar och risker som tidigare studenter upplevt under covid-19 pandemin och dess digitala omställning. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  4. 4. Reflections on One’s Own Body : An Approach to the Potential of Self-Image in HCI

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rebeca Blanco Cardozo; [2023]
    Nyckelord :soma design; first-person perspective; self-image; embodied interaction; self-fashioning technologies; soma design; förstapersonsperspektiv; självbild; förkroppsligad interaktion; self-fashioning teknik;

    Sammanfattning : Self-image and the way we present ourselves to the world are highly relevant in today’s society, fostered to some extent by the ubiquitous use of technology. For example, the idealized body image that is disseminated in the media and on social networks can affect the relationship we have with ourselves. LÄS MER

  5. 5. Sustainability Content on Social Media Marketing with a B2B Perspective : A qualitative multiple case study on sustainability in social media marketing in the global manufacturing industry

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Nordström Käll; Jonas Nyman; [2023]
    Nyckelord :B2B; Social media marketing; Sustainability; Relationship marketing; Trust-commitment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how sustainability can be used in social media marketing to create trust and commitment in B2B relationships with all stakeholders.  Method: Multiple case study with an abductive approach, data collection through nine semi-structured interviews and several sources of secondary data. LÄS MER