Sökning: "strategiskt värde"

Visar resultat 1 - 5 av 96 uppsatser innehållade orden strategiskt värde.

  1. 1. Kvalitetsutvärdering för operationell och strategisk verksamhetsutveckling av offentliga grönytor : en studie med utgångspunkt i NGSA Nordic Green Space Awards kvalitetsramverk

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Eleonor Rosendahl; [2023]
    Nyckelord :kvalitet; kvalitetsutveckling; kvalitetsutvärdering; processledning; Urban open space UOS ; grönyteförvaltning; grönytor; parker; Total Quality Management TQM ; place-making; place-keeping;

    Sammanfattning : Nordic Green Space Award, (NGSA), var en kvalitetsutmärkelse, ett nätverk och ett kvalitetutvärderingsramverk (Lindholst et al. 2016). LÄS MER

  2. 2. Identification of restoration hotspots in landscape-scale green infrastructure planning based on model-predicted connectivity forest

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Xiaoming Wang; [2023]
    Nyckelord :boreal forest; conservation; restoration; connectivity; green infrastructure; GIS; Sweden; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Boreal forest landscapes have undergone severe anthropogenic fragmentation and their enormous values concerning, e.g., ecosystem service, biodiversity and culture are hazarded. LÄS MER

  3. 3. Riktlinjer, rutiner eller trender? : En kvalitativ studie om HR-strategers upplevelser och erfarenheter av den strategiska sidan av HR arbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Milka Cederfay; Emilia Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Strategisk HR; Operativ HR; Human Resource Management; HR; HRM;

    Sammanfattning : Föreliggande studie har som avsikt att förtydliga för intresserade allmänhet, forskare eller andra yrkesinriktningar vad det strategiska HR-arbetet innebär samt identifiera utvecklingsområden för HR-strateger. Syftet med studien är därför att undersöka vad det strategiska HR-arbetet egentligen är eller kan vara och hur detta tillämpas på olika arbetsplatser i Sverige, samt hur det förhåller sig till den operativa sidan av HR-arbetet. LÄS MER

  4. 4. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  5. 5. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Josefine Andersen; Linus Brink; [2023]
    Nyckelord :Konkurrenskraft; strategi; livsmedelsstrategi; mjölksektor; kartläggning; policy; marknad; svensk mjölkproduktion;

    Sammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER