Sökning: "student-oriented teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden student-oriented teaching.
1. ”När ingenting får kosta, då är det jävligt jobbigt!” : En undersökning angående hur lärare i f-3 levandegör undervisning i historia
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att undersöka hur lärare i årkurserna f-3 i Sverige gör historieundervisningen mer levandegörande genom sina arbetssätt, val av material, samt vad för hinder som lärarna anser finnas för att arbeta mer praktiskt och elevnära. Detta i syfte med att undersöka hur lärarna gynnar elevernas kunskap och historiemedvetenhet. LÄS MER
2. Design för lärande i danssalen : En studie om danslärares kommunikation i gymnasial dansundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Studiens syfte är att öka kunskapen om hur danslärare i gymnasieskolan kommunicerar med elever under lektioner och hur de designar undervisningen för att skapa förutsättningar för lärande. I studien deltog tre danslärare från olika gymnasieskolor och datainsamlingen utfördes genom de kvalitativa metoderna videoobservationer och intervjuer. LÄS MER
3. Ledarskapets betydelse för undervisningsutveckling : En aktionsforskningsstudie av lärares upplevelse av ledarhandlingar
Magister-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
4. "De måste vara mer kritiska eftersom de möter fler texter nu för tiden" : En kvalitativ studie om hur fem lärare arbetar med critical literacy och elevnära texter.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : I dagens samhälle matas barn med texter i olika format, både i skolan och på fritiden. Det är därför betydelsefullt att lärare i grundskolan blir medvetna om hur de kan lära elever att skapa ett kritiskt förhållningssätt, critical literacy, med utgångspunkt i elevnära texter. LÄS MER
5. Approaches to English literature in the uppersecondary school classroom : A study from an EFL/ESL perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : This is a qualitative study about how literature is used in the subject of English as a foreign language (EFL) or English as a second language (ESL) in the upper secondary school classroom. The study specifically focuses on what goals and activities are ascribed to the use of literature in the English language classroom. LÄS MER