Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 5313 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “Jag skiter i att det är fejk, det är förjävligt ändå”. Unga svenskars uppfattning om eller hur fake news påverkar deras och andras politiska ståndpunkter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lova Jarnerup; Ella Linnér; [2024-03-04]
    Nyckelord :Fake news; politisk tillhörighet; trovärdighet; förtroende; fake news; political stance; credibility; trust;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine if or how politically active Swedish youths, 20-30 years, perceive that fake news affects their and others political positions. Fake news is a phenomenon that has grown remarkably in the last few years. LÄS MER

  2. 2. Simulating Mobility of Large Population using Mobile Application Data

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Mattias Rydström; Diana Salim; [2024-01-23]
    Nyckelord :Human mobility; mobile application data; synthesize activity plans;

    Sammanfattning : Understanding people’s travel patterns and knowing the frequency of their travel activities provide important insights for effective transport management and infrastructure planning. While traditional travel surveys have historically contributed to this valuable information, they come with shortcomings such as being expensive to collect, easily outdated, and having short time coverage. LÄS MER

  3. 3. Exploring Parasocial Relationships Formed in Isolation

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Gabriela Kamenova; [2024]
    Nyckelord :Parasocial interaction; parasocial relationship; isolation; Covid-19; Coronavirus; loneliness; parasocial breakup; parasocial romance; parasocial monetization; attachment theory; parasocial attachment; Bulgaria;

    Sammanfattning : A few years ago Covid-19 locked people down at their homes, effectively limiting their social connections and pushing the communicative outlet of the online realm in the forefront. If one wanted to socialize or seek entertainment, there was almost no other choice but to do so via turning to popular or social media. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  5. 5. 2D Reflection Seismic Imaging of Rødby Structures, Denmark: Geological Conditions for CO2 Sequestration

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Geofysik

    Författare :Mussie Habtemariam Zeru; [2024]
    Nyckelord :Reflection seismic; Geologic carbon storage; Sandstone; Structures; Rødby;

    Sammanfattning : Amidst the global climate action movement, geologic carbon storage (GCS) has emerged as a pivotal strategy for mitigating atmospheric CO2 levels, offering environmental and economic opportunities. This thesis targets the Bunter Sandstone Formation within the Rødby structures in Denmark, focusing on seismic Profile 1. LÄS MER