Sökning: "varumärken med problem"
Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden varumärken med problem.
1. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER
2. Den ljuva doften av en lyckad varumärkesregistrering - en studie om huruvida doft kan erhålla ett varumärkesrättsligt skydd
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Länge har varumärken varit ett ord, en form eller kanske en kombination av de två. I takt med den tekniska utvecklingen i samhället använder marknadsförare sig av andra typer av tecken som varumärken för att särskilja sig mot sina konkurrenter. LÄS MER
3. Beskattning i samband med överföringar av betydande nytta : Skattemässiga konsekvenser av att företag delar betydande nytta, utan möjlighet för skattemyndigheter att stoppa flödet vilket leder till skattemässiga fel
Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Immateriella tillgångar är hos många företag mycket värdefulla. Det kan röra sig om patent, varumärken eller know-how för att nämna några. Inte sällan är immateriella tillgångar även en bidragande faktor till höga resultat. LÄS MER
4. Covid-19: Konsumentlojalitet på sociala medier : En studie om vilka faktorer som påverkar konsumenters lojalitet gentemot organisationer som marknadsför sig på sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: Covid-19-pandemins påverkan på spridningen av fake news har kommit att bidra till växande misstro för organisationer och skepticism bland konsumenter på sociala medier. Fake news har inte enbart medför förvirring och misstro hos konsumenter, utan påverkar även attityder, skapar rykten och kan leda till finansiella hot för organisationer, där bojkottning av varor eller varumärken kan ske på grund av desinformation. LÄS MER
5. Svenska Damhockeyligan - Spelarnas varumärkesimage : En kvantitativ enkätstudie om spelarnas varumärkesimage i SDHL
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : I Sverige har damidrotten ur ett historiskt perspektiv ständigt legat efter herrarna, både ekonomiskt och organisatoriskt. Inom damidrotten är det främst individuella idrottare som på senare tid har närmat sig herrarna på kommersiell och professionell nivå. LÄS MER