Sökning: "3D sound"
Visar resultat 11 - 15 av 76 uppsatser innehållade orden 3D sound.
11. Jämförelse mellan stomme i KL-trä respektive lättbalkar
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : In the beginning stage when a building is to be constructed it can be difficult to choose the material for the supporting frame. Today there is a lot of different materials with different properties, each material often has good properties while at the same time there is a worse property, heavy weight for example. LÄS MER
12. ROOM MAPPING FOR TUNING OF HIGH FIDELITY SOUND SYSTEMS
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Using autonomous drones for positioning and tuning speakers in a room, could give the owners of the speakers a better and more personalized sound experience, if the speakers are tuned for the environment. As a first step towards that goal this project investigated methods that could use data gathered from a Crazyflie drone to identify interesting acoustic properties of a room. LÄS MER
13. Simpsons biplan metod jämfört med Philips Heart Model vid bestämning av vänsterkammares ejektionsfraktion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Vänsterkammarens ejektionsfraktion (VKEF) är ett central mått på systolisk funktion i vänster kammare och är en av de mest betydelsefulla parametrar vid ekokardiografiska undersökningar. Idag är Simpson biplan metoden den mest använda metoden för bestämning av ejektionsfraktionen. LÄS MER
14. Real time wind simulation in a 3D game
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : While many games incorporate physics to simulate different aspects of gameplay, this is uncommon when it comes to fluid flows like wind, due to the complexity of the associated equations. The challenge increases in 3-dimensional worlds with large world maps and a real-time simulation. LÄS MER
15. Hur påverkar stigande ljudeffekter rädsla i skräckspel?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie har undersökt hur rädsla påverkas av stigande ljudeffekter i en 3D miljö med skräcktema. Bakgrunden ger en inblick i skräckgenren och ljudets funktion i den, och sedan hur rädslor kan framkallas med hjälp av olika ljudtekniker. LÄS MER