Sökning: "Affärskultur spanien"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Affärskultur spanien.

  1. 1. Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Rebecka Petersson; Leila Khouja; [2011]
    Nyckelord :Standardisation; Adaptation; Country of origin; the Spanish market; Standardisering; Anpassning; Country of origin; den spanska marknaden;

    Sammanfattning : Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. LÄS MER

  2. 2. Snabbväxande företags internationalisering i Latinamerika, Spanien och Portugal : En studie av Roxtec AB

    Kandidat-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :José Guillermo Munoz Ramirez; [2003]
    Nyckelord :Rapid Growth Company; Internationalization; Born Global Company; Establishment in Latin America; Establishment in Spain; Snabbväxande företag; born global företag; internationalisering i Latinamerika; etablering i Latinamerika; etablering i Mexiko; etablering i Spanien;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är det inte enbart stora och internationellt etablerade företag som verkar globalt. Fler och fler små och medelstora företag internationaliseras och är numera av stor betydelse för tillväxten i många länder. LÄS MER