Sökning: "internationalisering i Latinamerika"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden internationalisering i Latinamerika.

  1. 1. Etablering av svenska fastighetsverksamheter i främmande kulturer : En studie om svenska fastighetsföretag i Spanien

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Coloma Johansson; Linnéa Westin; [2020]
    Nyckelord :International establishment; entry strategy; expansion; real estate companies; Spain; broker; culture; internationalization; globalization; Utlandsetablering; inträdesstrategi; expansion; fastighetsföretag; Spanien; mäklare; kultur; internationalisering; globalisering;

    Sammanfattning : Background: At all times people have traded with each other but, over time, cross-border trade has evolved and more companies have chosen to internationalize. Some companies are content to act in their original market, while others choose to expand by establishments in foreign markets. LÄS MER

  2. 2. DEN CHILENSKA AFFÄRSKULTUREN : Om svenska företags affärsmöjligheter i Chile

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yenny Venegas Barra; [2013]
    Nyckelord :Internationalisering; export; den chilenska affärskulturen; faktorer som utformar kulturen; nätverk och mellanhänderna;

    Sammanfattning : Latinamerika är en kontinent i utveckling, som även kallas för en tillväxtregion.  Man har sett en stabil och positiv ekonomisk utveckling i Latinamerika de senaste tio åren, framför allt i Brasilien, Mexico, Colombia, Peru och Chile. Chile utmärker sig inte enbart för sin ekonomi utan också för sin politiska stabilitet. LÄS MER

  3. 3. Vägen till Latinamerika : En studie om svenska små och medelstora företags engagemang i den mexikanska och brasilianska marknaden

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Samir El amine; Karin Putero; [2010]
    Nyckelord :Små och medelstora företag; internationalisering; psykiskt avstånd; barriärer; Brasilien; Mexiko; nätverk;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka varför och hur svenska små och medelstora företag engagerar sig och utvecklas på den mexikanska respektive brasilianska marknaden. Dessutom ämnar studien undersöka vilka barriärer som företagen har stött på och vilka faktorer som kan underlätta företagens affärsverksamhet på de berörda marknaderna. LÄS MER

  4. 4. Vägen till Latinamerika : En studie av svenska små och medelstora IT- och telekomföretags internationalisering

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Karin Gustafson; Emma Nisses Johanson; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Internationaliseringsprocess; Uppsalaskolan; Eklektiska synsättet; Nätverksmodellen; Latinamerika; IT- och telekomföretag; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: En rad små och medelstora svenska företag inom IT- och telekombranschen är nu i färd att göra gör nu sitt intåg på den latinamerikanska marknaden. För att förklara företags internationaliseringsprocesser finns det ett antal teorier enligt vilka det görs på olika sätt. LÄS MER

  5. 5. Snabbväxande företags internationalisering i Latinamerika, Spanien och Portugal : En studie av Roxtec AB

    Kandidat-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :José Guillermo Munoz Ramirez; [2003]
    Nyckelord :Rapid Growth Company; Internationalization; Born Global Company; Establishment in Latin America; Establishment in Spain; Snabbväxande företag; born global företag; internationalisering i Latinamerika; etablering i Latinamerika; etablering i Mexiko; etablering i Spanien;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är det inte enbart stora och internationellt etablerade företag som verkar globalt. Fler och fler små och medelstora företag internationaliseras och är numera av stor betydelse för tillväxten i många länder. LÄS MER