Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kändiskategorier och varumärkespersonligheter – En studie kring generella uppfattningar om kändisar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hagander; Johan Henriksson; Linus Ljungblom; [2015]
    Nyckelord :trovärdighet; konformitet; kändiskategori; kändisreklam; Varumärkespersonlighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka om de tre mest använda kändiskategorierna inom marknadsföring kan generaliseras till någon utav de fem dimensionerna av varumärkespersonligheter. Samtidigt vill vi med denna undersökning utreda de olika kändiskategoriernas grad av trovärdighet. LÄS MER

  2. 2. Hur marknaden har värderat koncernerna efter införandet av den nya IFRS-regleringen gällande goodwill. - en studie av samtliga koncerner noterade vid Stockholmsbörsen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Ljungblom; Anna-Karin Jönsson; Hulda-Lena Berglund; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Från och med räkenskapsåret 2005 skall alla svenska noterade koncerner tillämpa nya redovisningsregler (IFRS). Den regelförändring som behandlas i denna uppsats är framförallt att goodwill inte längre skrivs av systematiskt utan istället testas för nedskrivningsbehov minst en gång per år. LÄS MER