Sökning: "Bus temperature"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Bus temperature.

  1. 1. Optimization of Thermal Comfort on Electric Buses : A Comprehensive Study on Passenger Satisfaction in Stockholm, Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ellinor Hambraeus; Maxwell Minotta Cuervo; [2023]
    Nyckelord :Electric bus; Bus temperature; Thermal comfort; Energy efficiency; Predicted Mean Vote; Equivalent temperature v; Elbuss; busstemperatur; termisk komfort; energieffektivisering; Predicted Mean Vote; Ekvivalent temperatur vii;

    Sammanfattning : The transition towards electrification in the bus sector is necessary to achieve the global climate goals and has gained significant traction in recent years. However, there are critical challenges associated with this transition, one of them being the absence of excess heat that traditional combustion engines provided to warm the bus cabin. LÄS MER

  2. 2. Condition Based Reliability Evaluation and Maintenance Strategy for Battery Energy Storage System

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Novalie Hou; [2022]
    Nyckelord :Battery Energy Storage System; Reliability Evaluation; Maintenance Strategy; Batterienergilagringssystem; Tillförlitlighets Evaluering; Underhållsstrategi;

    Sammanfattning : The electrical grid balances production capacity and demand in real-time. With an increased demand for renewable energy sources, challenges such as stability of the grid, the balance between generation and demand, and power quality occur. LÄS MER

  3. 3. ZigBee-based climate measurement system for thermal comfort in traffic busses

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Talib Almosawi; George Karanta; [2021]
    Nyckelord :Measurement system; wireless personal area network; ZigBee; radio communication; Raspberry pi; microcontroller; Mätsystem; wireless personal area network; ZigBee; radiokommunikation; Raspberry pi; mikrokontroller;

    Sammanfattning : This thesis describes the work process two (WP2) of a project led by the traffic administration in Stockholm to achieve the passengers' thermal comfort in traffic buses.  The purpose of this thesis is to design and implement a measurement system comprised in eight measurement position in a bus. LÄS MER

  4. 4. Development of PMSM and drivetrain models in MATLAB/Simulink for Model Based Design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gokul Sivaraman; [2021]
    Nyckelord :Electric Vehicles; Permanent Magnet Synchronous Machine; flux; flux linkage; Inductance; Model based design; Finite Element Analysis; Mechanical drivetrain; Magnetic saturation; Cross-coupling; Spatial harmonics; Temperature; Active oscillation damping; ABS wheel speed sensor; CAN bus.; Elektriska fordon; synkronmaskiner med magneter; magnetiskt flöde; induktans; modellbaserad design; Finite Element Analys; mekanisk drivlina; magnetisk mättnad; magnetisk tvärkoppling; MMF övervågor; temperatur; aktiv oscillationsdämpning; ABS hjulhastighetssensor; CAN buss.;

    Sammanfattning : When developing three-phase drives for Electric Vehicles (EVs), it is essential to verify the controller design. This will help in understanding how fast and accurately the torque of the motor can be controlled. LÄS MER

  5. 5. Undersökning av tryckhållfastheten för cementstabiliserad asfalt - En undersökning av dagens betongstandard

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Oskar Pettersson; Emil Bredberg; [2020]
    Nyckelord :Cementstabiliserad asfalt; tryckhållfasthet; korrektionsvärde; hålrum. Cement stabilized asphalt; compressive strength; correction value; cavity.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Cementstabiliserad asfalt (CSA) är ett kompositslitlager bestående av en asfaltbeläggning med högt hålrum som är fyllt med en cementbaserad slamma. Produkten kan därför kallas för ett semiflexibelt slitlager på grund av att egenskaper från både asfalt och betong kombineras. LÄS MER