Sökning: "Carina Forsman"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Carina Forsman.

  1. 1. Arbetsmiljöindikatorer i litteratur och praktik

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Carina Hermansson; Camilla Forsman; [2019]
    Nyckelord :Systematic OSH practices; indicator; accidents; illness; good work environment; OSH indicators; Systematiskt arbetsmiljöarbete; indikator; olycksfall; ohälsa; god arbetsmiljö; arbetsmiljöindikatorer;

    Sammanfattning : i Sammanfattning Bakgrund: Arbetsgivare ska enlig svensk arbetsmiljölagstiftning arbeta systematiskt för att förbättra arbetsmiljön. Det systematiska arbetsmiljöarbetet ska ge effekt för att arbetstagarna inte skadas, blir sjuka eller drabbas av ohälsa på grund av arbetet. LÄS MER

  2. 2. Mäklarkontorets geografiska placering : Och dess påverkan på kundens val av mäklarbyrå

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Lovisa Forsman; Carina Tirfing Juhlin; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Connected Urban Development (CUD) Initiative as an Approach towards Sustainability in Urban Areas

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Avdelningen för maskinteknik

    Författare :Khuloud Odeh; Annita Seckinger; Carina Forsman-Knecht; [2009]
    Nyckelord :Urban Development; Sustainability; Connectivity; ICT; Connected Urban Development; Framework for Strategic Sustainable Development;

    Sammanfattning : With the increasing number of Information and Communication Technology (ICT)-based initiatives addressing sustainability in urban areas, it is important to examine the possible contributions these initiatives can make when transitioning society as a whole towards sustainability. This thesis investigates CUD‟s potential as a supportive approach to move urban areas towards sustainability, and the adjustment needed in the current strategies for alignment to a goal of global sustainability. LÄS MER

  4. 4. Visst blir vi vi, Jag, Carina? : En studie om hur en eventbyrå kan skapa ökad efterfrågan på sina tjänster

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ida Hjärtström Baudin; Jenny Forsman; [2007]
    Nyckelord :Event; Evenemang; Upplevelsemarknadsföring;

    Sammanfattning : Event är en modern marknadsföringsmetod som vuxit fram på senare år; i Sverige användes överhuvudtaget inte begreppet event förrän i slutet av 1980-talet. Eventet är ett relationsinriktat verktyg som kan användas för att skapa eller bibehålla relationer till företagets kunder. LÄS MER