Sökning: "Costumer Value"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Costumer Value.

  1. 1. Consumer’s Perceptions and Attitudes on Augmented Reality in Online Retail.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Indira Amaris Baños; [2020]
    Nyckelord :Augmented reality; Retail industry; Consumer attitudes; TAM; attitude components; Digital Marketing; customer experience; costumer value.;

    Sammanfattning : This study discusses Augmented Reality (AR) as a digital marketing tool in online retail, with a special focus on the perceptions and attitudes which consumers hold towards the tool. The project, aims to give insights on how to study AR in online retail settings and also touches upon how different characteristics of augmented reality can impact the consumers attitudes towards products displayed or demonstrated with AR tools. LÄS MER

  2. 2. Development of a Profile Sample Cutter

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Maryam Tarik Hamad; [2020]
    Nyckelord :Blade geometry; vertical constraint; paper properties; paper slitting; Knivbladsgeometri; vertikal begränsning; pappersegenskaper; pappersskärning;

    Sammanfattning : The pulp- and paper industry is a key industry globally and stands for a production of 600 million tonnes pulp and paper worldwide with a total revenue of 400 billion dollars. Due to high quality requirements on paper, it is important to use instruments that control that the produced paper fulfill the promised requirements. LÄS MER

  3. 3. Utvärdering av maskininlärningsmodeller för riktad marknadsföring inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ebba Sundström; Valentin Goodbrand Skagerlind; [2020]
    Nyckelord :Machine Learning; Prediction; Direct Marketing; Database Marketing; Logistic Regression; Elastic Net; Stepwise Selection; Costumer Behavior;

    Sammanfattning : Företag inom dagligvaruhandeln använder sig ofta av database marketing för att anpassa deras erbjudande till deras kunder och därmed stärka kundrelationen och ökaderas försäljning. Länge har logistisk regression varit en modell som ofta används för att bygga upp maskininlärningsmodeller som kan förutse vilka erbjudanden som löses in av vilken kund. LÄS MER

  4. 4. Produktutveckling av ett picknick-kit för flergångsanvändning : En studie i hur man kan driva utvecklingen mot en hållbar plastanvändning och cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Rebecca Glomsten; [2020]
    Nyckelord :hållbar utveckling; plastanvändning; plast; engångsartiklar;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver det projektarbete som ligger till grund för kursen Examenarbete för högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design, vid Karlstads universitet. Projektet har utförts av studenten Rebecca Glomsten i dialog med Clas Ohlson under vårterminen 2020 och omfattar 22,5 hp. LÄS MER

  5. 5. Surf Leash : Product Development of the Cord and Assembly

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Lukas Fritz; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This bachelor thesis treats the product development process in general and the product development of a surf leash in particular. The thesis mainly concerns the product development of the surf leash cord and assembly. LÄS MER