Sökning: "Dagligvarubutiker"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade ordet Dagligvarubutiker.
11. Mellanchefens arbetsmotivation : En kvalitativ studie kring arbetsmotivation utifrån mellanchefens perspektiv
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Varje dag arbetar tusentals mellanchefer i våra svenska dagligvarubutiker med målet att genom optimal styrning nå upp till uppsatta avdelningsmål. Detta samtidigt som personalen ställer krav på sitt arbete och samtidigt som kunderna skall vara i fokus och uppmärksammas. LÄS MER
12. Musikens oanade effekter - En studie om musik i dagligvarubutiker
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The retail industry is complex and when it comes to the in-store environment conventional marketing tools seldom find their way. The impacts of in-store atmospherics on customers and the psychological impact the store environment has on their decision-making are rather remarkable. LÄS MER
13. Mervärdesmärkning av nöt- och lammkött : en systematisk undersökning av mervärdesmärkt kött
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Svenska nöt - och lammköttsproducenter har länge varit pressade av det utländska köttet som idag har 50 % av marknaden. För att förbättra dessa siffror har LRF tagit fram en livsmedelsstrategi med målet att växa med en procent om året till skillnad från två procent minskning som varit fallet de senaste åren. LÄS MER
14. Vilken enskild faktor har störst påverkan vid val av dagligvaruhandel?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Många dagliga köpbeslut berör saker som måste inhandlas till hemmet för vårt dagliga leverne. Matvaror, toalettpapper och övriga nödvändiga varor inhandlas ofta på samma butik om och om igen. LÄS MER
15. Bättre strategiska beslut i dagligvarubutiker- En arbetsmetod där finansiell information kombineras med marknadsinformation
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The thesis tries to answer how a combination of financial metrics and marketing metrics can improve strategic decision making. The purpose is to develop a strategic working method for general dealers. The method is based on the two theoretical frameworks "The strategic resource model" and "The importance-performance matrix". LÄS MER