Sökning: "Dagligvarubutiker"

Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade ordet Dagligvarubutiker.

  1. 6. Skjutsning av barn till fritidsaktiviteter

    Kandidat-uppsats, KTH/Transportplanering, ekonomi och teknik

    Författare :Madeleine Jäderlund; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nu för tiden deltar barn i allt större utsträckning i organiserade fritidsaktiviteter utanför skolan. Detta är ett resultat av samhällets stora fokus på träning och hälsa. LÄS MER

  2. 7. Kundlojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om relationen konsument/butikspersonal inom dagligvaruhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anna-Karin Kornstad; Jennifer Edbom; [2016]
    Nyckelord :consumer loyalty; loyalty; grocery stores; relationship marketing; kundlojalitet; lojalitet; dagligvaruhandeln; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vår studie handlar om konsumenters relation till butikspersonalen inom dagligvaruhandeln, alltså butiker som i första hand säljer livsmedel men även andra dagligvaror. Hur interaktionen mellan konsument och produkt är och hur situationen vid konsumtionen ser ut är faktorer som Laaksonen (2010) menar påverkar den engagemangsnivå konsumenten upplever. LÄS MER

  3. 8. Barriers to adopting e-grocery : Focus on user experience

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Natalie Harris; Mikael Holvik Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :E-Grocery; E-Commerce; Online food retailing; Swedish food retailing; barriers to adopting e-grocery; user experience; human-computer interaction; E-Dagligvaruhandel; E-handel; mathandel på nätet; Svensk mathandel; barriärer till e-dagligvaruhandel; användarupplevelse; Människa–datorinteraktion;

    Sammanfattning : Electronic commerce is a relatively new concept compared to other Internet applications. Theconcept has grown fast to cover a wide range of products and services and practiced in severalparts of the world. The process of buying and selling Fast Moving Consumer Goods, food andother necessities online is referred to as electronic grocery. LÄS MER

  4. 9. Matsvinn - den osynliga tjuven: en studie av dagligvarubutikers arbete med hantering av matsvinn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Cindy Ngo; Petronella Nilsson; [2016]
    Nyckelord :matsvinn; matsvinn i dagligvaruhandeln; organisatoriska rutiner; ledarskap; transformativt ledarskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur företag inom dagligvaruhandeln arbetar med att hantera matsvinn. För att uppnå syftet med uppsatsen kommer vi att analysera två av de största dagligvarukedjorna i Sverige. LÄS MER

  5. 10. Sinnesmarknadsföring : En undersökning av dagligvarubranschens användning av sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandra Djedovic; [2015]
    Nyckelord :Sensory Marketing; multi-sensory brand experience; senes; sight; hearing; smell; taste; touch; Sinnesmarknadsföring; Multisensorisk varumärkesupplevelse; sinnen; syn; hörsel; lukt; smak; känsel;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka utvecklingen av sinnesmarknadsföring genom att ta reda på hur det används av företag inom dagligvarubranschen.   Metod: Studien har en kvalitativ forskningsstrategi. Fem intervjuer och tio observationer utfördes som metod i undersökningen. LÄS MER