Sökning: "Dagligvarubutiker"
Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade ordet Dagligvarubutiker.
6. Skjutsning av barn till fritidsaktiviteter
Kandidat-uppsats, KTH/Transportplanering, ekonomi och teknikSammanfattning : Nu för tiden deltar barn i allt större utsträckning i organiserade fritidsaktiviteter utanför skolan. Detta är ett resultat av samhällets stora fokus på träning och hälsa. LÄS MER
7. Kundlojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om relationen konsument/butikspersonal inom dagligvaruhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problemformulering: Vår studie handlar om konsumenters relation till butikspersonalen inom dagligvaruhandeln, alltså butiker som i första hand säljer livsmedel men även andra dagligvaror. Hur interaktionen mellan konsument och produkt är och hur situationen vid konsumtionen ser ut är faktorer som Laaksonen (2010) menar påverkar den engagemangsnivå konsumenten upplever. LÄS MER
8. Barriers to adopting e-grocery : Focus on user experience
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Electronic commerce is a relatively new concept compared to other Internet applications. Theconcept has grown fast to cover a wide range of products and services and practiced in severalparts of the world. The process of buying and selling Fast Moving Consumer Goods, food andother necessities online is referred to as electronic grocery. LÄS MER
9. Matsvinn - den osynliga tjuven: en studie av dagligvarubutikers arbete med hantering av matsvinn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur företag inom dagligvaruhandeln arbetar med att hantera matsvinn. För att uppnå syftet med uppsatsen kommer vi att analysera två av de största dagligvarukedjorna i Sverige. LÄS MER
10. Sinnesmarknadsföring : En undersökning av dagligvarubranschens användning av sinnesmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka utvecklingen av sinnesmarknadsföring genom att ta reda på hur det används av företag inom dagligvarubranschen. Metod: Studien har en kvalitativ forskningsstrategi. Fem intervjuer och tio observationer utfördes som metod i undersökningen. LÄS MER