Sökning: "Dagligvarubutiker"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade ordet Dagligvarubutiker.
21. Potatisen ur ett handelsperspektiv
L3-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : The potato has had an important role in the Swedish dietary customs for quite some time. However, during the last forty years, consumption has decreased from 87 kg/year and person to 46 kg/year and person. Other products such as pasta, rice and bulgur are competing with the potato. LÄS MER
22. Hur lokalproducerade produkter blir en del av dagligvarubutikernas sortiment
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagsläget har Sverige ett antal stora aktörer som dominerar den svenska dagligvaruhandeln. Ica, Coop, Axfood och Bergendahl har tillsammans 85 % av de totala marknadsandelarna i landet. Utvecklingen de senaste decennierna har varit att antalet butiker minskat och att antalet storvaruhus ökat. LÄS MER
23. Hur samarbetar personalgruppen i en butik : fungerar den som ett team?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Som butikschef vill man få sin personal att arbeta tillsammans som en grupp. Det kan vara svårt att få personalen att arbeta mot samma mål som krävs för att bli ett bra team. Lyckas man att få personalen att arbeta mot samma mål kan detta leda till att arbetsklimatet blir bättre och att personalen mår bra. LÄS MER
24. Utvärderingsmodell för förpackningar och dess hantering i dagligvaruhandeln : – en jämförelse av ergonomi-, miljö- och logistikparametrar
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Companies become more and more aware of the added values of the packaging. A well chosen and developed packaging can reduce the costs for the companies through reduced costs for transports, reduced quantity of waste and discards and increased goodwill for example. LÄS MER
25. Shop-in-shop som positioneringsverktyg i dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet är att göra en studie av shop-in-shop-konceptet inom dagligvaruhandeln, och att se om konceptet påverkar positioneringen. Metod: En explorativ fallstudie, kvalitativa intervjuer och besök i butikerna ligger som grund för den empiriska datan, analysen och resultatet. LÄS MER