Sökning: "Erik Selling"

Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden Erik Selling.

  1. 11. Synergy Valuation in Industrial Software Acquisitions

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Christoffer Marin; ERIK TRETOW; [2018]
    Nyckelord :Synergy Valuation; Industrial Software M A; Industrial Software Synergies; Synergiv¨ardering; M A inom industriell mjukvara; Synergier inom industriell mjukvara;

    Sammanfattning : Engaging in M&A is a common corporate strategy and deals are often motivated by synergies, the concept that the value of the combined entities is greater than the sum of their standalone values. However, it is often difficult to capture synergistic value in reality and increasing the probability of a successful acquisition requires a thorough assessment of potential synergistic effects pre-acquisition. LÄS MER

  2. 12. Crowdfunding ur ett grönt perspektiv : En explorativ studie av grön marknadsföring inom svensk crowdfunding

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Erik Langborn; Sofia Granqvist; [2018]
    Nyckelord :Crowdfunding; Sustainable Entrepreneurship; Green Marketing; Crowdfunding; hållbart företagande; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Today, more companies and consumers engage in environmental issues, which has increased the importance of sustainable entrepreneurship and the demand for sustainable alternatives. Companies that offer sustainable products and exploit green marketing are thus considered in many markets to experience higher profitability, competitiveness and consumer benefits. LÄS MER

  3. 13. Frivillig miljökompensation : Klädkonsumentens vilja att täcka plaggets fulla kostnad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erik Johansson Tapper; Sofia Svensson; [2017]
    Nyckelord :voluntary offset; externalities; hypotheses testing; contingent valuation method; frivillig miljökompensation; externa effekter; hypotesprövning; hypotetiskt värde;

    Sammanfattning : Det är känt att modeindustrin har ett stort anspråk på miljön, men trots det finns det inga fungerande lösningar på problemet i dagsläget. Ett sätt att komma till bukt med problemet äratt låta konsumenten miljökompensera vid köptillfället. LÄS MER

  4. 14. Framtida gasanvändning på Kalmar reningsverk : En ekonomisk jämförelse av olika investeringsmöjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Erik Halvorsen; Erik Axelsson; [2017]
    Nyckelord :Life Cycle Cost; Present Value of Annuity; Biogas; Combined Heat and Power Production; Livscykelkostnad; nuvärdemetoden; biogas; kraftvärmeproduktion;

    Sammanfattning : Då det finns planer på att ersätta det befintliga reningsverket i Kalmar inom en överskådlig framtid och nya krav om nödförsörjning av el har kommit från MSB, undersöktes möjligheten att använda den biogas som skulle komma att produceras på det nya reningsverket inom den egna verksamheten, istället för att som i dagsläget säljas. I denna studie undersöktes lönsamheten i att antigen investera i en biogasdriven generator som i normalfall ger en besparing i el och fjärrvärme och kan leverera reservkraft vid spänningsbortfall på nätet, eller försäljning av biogasen och inköp av ett dieseldrivet reservkraftverk. LÄS MER

  5. 15. En studie kring utvecklingen av webbapplikationen HappyBox

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Henrik Alexandersson; Jakob Bouganim; Kevin Do Ruibin; Daniel Gunnarsson; Erik Hyllienmark; Anton Karlsson; Sara Nathanaelsson; Hugo Ringqvist; [2017]
    Nyckelord :webbprogrammering; HappyBox; navigerbarhet; förtroende; kundengagemang;

    Sammanfattning : Syftet med rapporten var att undersöka hur en e-­butik för matvarupaket kunde utformas och implementeras för att vara användbar avseende navigerbarhet, samtidigt som den inger förtroende hos användaren och uppmuntrar till kundengagemang. Utifrån en förstudie kartlades intresset för produkten. LÄS MER