Sökning: "Everyday-related mathematics teaching"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Everyday-related mathematics teaching.

  1. 1. En vardagsanknuten matematikundervisning : En kvalitativ studie om elevers syn på en vardagsanknuten matematikundervisning i grundskolans yngre åldrar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Michaela Gunnarsrud; Ellinor Östergren; [2022]
    Nyckelord :Everyday-related mathematics teaching; pupils-centered learning; advantage; disadvantages; pupils; Vardagsanknuten matematikundervisning; elevcentrerat lärande; fördelar; nackdelar; elever;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till kunskap om elevers syn på vardagsanknytninginom matematikundervisningen i årskurserna 2 och 3. Metoden vi antog i studien ären kvalitativ ansats som har sin utgångspunkt i semistrukturerade personligaintervjuer. LÄS MER

  2. 2. Speciallärares kommunikation med matematiksvaga elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Anna-Lena Brandberg; Maria Wennerström; [2010]
    Nyckelord :mathematical communication; mathematical language; teacher in special needs; pupils with mathematical disabilities; matematisk kommunikation; matematiskt språk; speciallärare; matematiksvaga;

    Sammanfattning : Undersökningen beskriver den matematiska kommunikationen mellan speciallärare och matematiksvaga elever. Den empiriska datan består av två matematiklektioner från år 9 i grundskolan. Datan analyserades för att finna olika typer av kommunikation. LÄS MER