Sökning: "Förskollärares resonemang kring lekens betydelse för barns lärande och utveckling"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Förskollärares resonemang kring lekens betydelse för barns lärande och utveckling.

  1. 1. En studie om den fria lekens betydelse i förskolan : Förskollärares resonemang kring barns fria lek i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Hasiba Sljivar; Malin Mai; [2021]
    Nyckelord :Fri lek; förhållningssätt; förskollärare; strategier; styrd lek.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utveckla kunskap om hur förskollärare resonerar kring barns fria lek. Datainsamlingsmetoden var kvalitativa semistrukturerade intervjuer med åtta förskollärare. Resultatet av studien har analyserats utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Blivande förskollärares syn på den fria leken : Den fria lekens betydelse för förskollärarprofessionen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Emma Jahnke; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The study aims to describe the phenomenon of free play and prospective preschool teachers' perceptions of free play in preschool. Their perceptions of what happens during free play for children's development and learning. The method used is a group interview with five prospective preschool teachers. LÄS MER