Sökning: "Förstå och Minnas LFM"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Förstå och Minnas LFM.
1. Hur påverkar sångintervention den språkliga förmågan hos elever i årskurs 2?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologiSammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte var att undersöka om och i så fall hur sångintervention i klassrummet ger effekter på den språkliga förmågan, närmare bestämt på förståelse och produktion av berättelser, hos elever i årskurs 2. Metod Deltagare i studien var 66 elever i årskurs 2 från två olika skolor, fördelade på två grupper A och B. LÄS MER
2. Effekten av bakgrundsbabbel på elevers förståelse och minne av berättelser och validering av ett nytt hörförståelsetest
Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur bakgrundsbabbel påverkar hörförståelse på textnivå hos elever i årskurs 2 och 4, samt arbetsminnets betydelse för detta. Det nyutvecklade testet Lyssna, Förstå och Minnas (LFM), som testar förståelse och minne av berättelser (narrativer), inkluderades i metoden. LÄS MER