Sökning: "Gabriella Stenberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Gabriella Stenberg.

  1. 1. ”Där fann jag glädjen, det kravlösa, att man ska dansa för sig själv” : En studie avseende deprimerade kvinnors upplevelser av dans kombinerad med föreläsningar om psykiska tillstånd.

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Linnea Stenberg; Gabriella Garpenhag; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet var att undersöka deprimerade kvinnors upplevelser av psykiskt välmående under och efter genomförande av koreograferad dans kombinerad med föreläsningar om psykiska tillstånd. Metod Med kvalitativ utgångspunkt genomfördes sju intervjuer med kvinnor som deltagit i fenomenet DansSteget. LÄS MER

  2. 2. Varför är populärkultur viktig i undervisningen? Buffy The Vampire Slayer som ett didaktiskt redskap för att arbeta med identitetsskapande och värdegrundsfrågor i gymnasiet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Gabriella Stenberg; [2012]
    Nyckelord :Populärkultur; pedagogik; text; rörlig bild; Buffy;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att belysa varför populärkultur är viktigt i undervisningen. Detta undersöks genom tv-serienBuffy the Vampire Slayer (Buffy och vampyrerna) och hur den kan användas som didaktiskt verktyg, framför alltför värdegrundsfrågor. LÄS MER

  3. 3. Stay tuned! : TV-commercial avoidance in a multitasking environment

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Seyamak Arkannia; Gabriella Lundgren; Åsa Stenberg; [2009]
    Nyckelord :Ethnography; media consumption; distractions; multitasking; TV commercials; Etnografi; mediekonsumtion; distraktioner; multitasking; TV reklam;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to, through an ethnographic case study, understand 20-25 year olds‘ multitasking habits when watching TV and to create a framework of the distractions identified for media consumption. Background: The changes in technology and the new possibilities of consuming media creates a need to understand how people in the ages of 20-25 consume media. LÄS MER