Sökning: "Generative Artificial Intelligence"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden Generative Artificial Intelligence.

  1. 1. The dilemma of authorship for AI-generated work in the  EU and US. A comparative study of the notions of ‘human input’ and ‘author’s own intellectual creation’ in the assessment of authorship for copyright protection of AI-generated work

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ibrahim Halwachi; [2024-02-19]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Generative AI; Authorship; AI-generated work;

    Sammanfattning : With the technological advancements of the 21st century, there has been a significant increase of AI-generated work in both the EU and the US. However, authorship of AI-generated works has been a contested issue as it challenges the traditional view of creations being associated with human beings. LÄS MER

  2. 2. AI: A helping hand for digital marketing agencies? : AI: En hjälpande hand för digitala marknadsföringsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Ekman; Erik Strand; [2024]
    Nyckelord :GPT-3; Digital marketing; Artificial intelligence; Efficiency; Streamlining; Processes; Content generation.;

    Sammanfattning : This study evaluates whether generative AI tools built on the language model GPT-3 can streamline the processes of digital marketing agencies. The method used for gathering qualitative data was two sets of semi-structured individual interviews with different digital marketing agencies. LÄS MER

  3. 3. Att implementera artificiell intelligens i nyhetsrummet : Journalistikens etiska dilemma och AI:s växande roll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Rasmus Fredriksson; Lucas Wu; [2024]
    Nyckelord :Journalism; artificial intelligence; ethical considerations; social responsibility; managerialism; fourth estate.;

    Sammanfattning : Today, there are several media-related companies that work to process and publish news using only artificial intelligence and algorithms, completely without any type of human intervention. The industry as a whole has seen a trend of replacing human journalists' daily tasks with generative AI, this in terms serves a greater sustainable economic resource management for many media companies. LÄS MER

  4. 4. Visualization and analysis of object states using diffusion models and PyTorch

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Christopher Nyberg; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence (AI) is an extremely rapidly growing field in modern technology. As the applications of AI expand, the ability to accurately analyze and predict the condition of various objects through various models has profound implications across numerous industries. LÄS MER

  5. 5. Den etiska nyckeln till Generativ AI : En kvalitativ studie om hur ledare uppfattar etiska utmaningar i användningen av Generativ AI

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Natalia Ferens; Philip Carcamo; [2024]
    Nyckelord :Ethical challenges; artificial intelligence; generative AI; leadership; Etiska utmaningar; artificiell intelligens; generativ AI; ledarskap;

    Sammanfattning : En ökande användning av generativ artificiell intelligens (AI) i olika sektorer har medfört etiska utmaningar som måste hanteras för att säkerställa ansvarsfull och etisk användning av denna teknologi. Syftet med denna studie var att utforska och identifiera de etiska utmaningarna som kan uppkomma genom att analysera ledarnas tidiga erfarenheter av interaktion med och intryck av generativ AI. LÄS MER