Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Soundscaping - An audible interpretation of literature

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Guillermo Alvarez; Kristoffer Ramstrand; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en studie i hur känslor kan förmedlas med hjälp av ljud och har som syfte att öka förståelsen kring känslopåverkan i samband med ljud, samt i detta fall kopplingen mellan ljud och visuella verk. Undersökningen kan användas i utbildningssyfte för musikproducenter, ljudläggare och konstnärer. LÄS MER

  2. 2. Interkulturell kommunikation. : En studie av kommunikationen mellan svenskar och forna jugoslaver

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Andelius; Guillermo Munoz; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Interkulturell kommunikation; kommunikation; kultur.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att svenska företag ska kunna ta del av de synergieffekter det innebär att ha människor anställda som härstammar ur olika kulturer krävs en medvetenhet om olikheterna. Genom medvetenhet om, samt kunskap och färdigheter i den andre kommunikationspartnerns kultur kan vi skaffa oss en intellektuell kommunikationsförmåga för att först lösa de enklaste och sedan en del av de mer komplicerade problemen. LÄS MER

  3. 3. Snabbväxande företags internationalisering i Latinamerika, Spanien och Portugal : En studie av Roxtec AB

    Kandidat-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :José Guillermo Munoz Ramirez; [2003]
    Nyckelord :Rapid Growth Company; Internationalization; Born Global Company; Establishment in Latin America; Establishment in Spain; Snabbväxande företag; born global företag; internationalisering i Latinamerika; etablering i Latinamerika; etablering i Mexiko; etablering i Spanien;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är det inte enbart stora och internationellt etablerade företag som verkar globalt. Fler och fler små och medelstora företag internationaliseras och är numera av stor betydelse för tillväxten i många länder. LÄS MER