Sökning: "Idrott på gymnasiet"
Visar resultat 21 - 25 av 240 uppsatser innehållade orden Idrott på gymnasiet.
21. Vilken betydelse har organiserad idrott för gymnasieungdomar i årskurs 2 och 3?
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna intervjustudie är att undersöka den organiserade idrottens betydelse för idrottande ungdomar i årskurs 2 och 3 i gymnasiet. Studien undersöker vad som motiverar ungdomarna till att idrotta på fritiden. LÄS MER
22. Studiemotivation : Elevers motivation till aktivt deltagande på idrott och hälsa
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Introduktion Motivation är en förutsättning för att elever ska prestera, delta och lära sig de kunskaper som utförs på idrottslektionerna. Som framtida lärare ska vi kunna motivera våra elever. Därmed behöver vi kännedom om vilka faktorer som påverkar elevernas motivation för att arbeta motivationsfrämjande på bästa möjliga sätt. LÄS MER
23. VAD LÄR VI OSS EGENTLIGEN : Får vi rätt kunskap för framtiden i idrott och hälsa?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att kartlägga vuxna ungdomars upplevelser av skolämnet idrott och hälsa på gymnasial nivå. På vilket sätt har ämnet skapat en bra grund för framtiden och vad uppskattar man ha lärt sig för väsentlig kunskap för framtida aktiviteter för att bibehålla en hälsosam livsstil i vuxen ålder? Metoden som använts för denna studie är kvantitativa enkäter som är riktade mot unga vuxna som gått ur gymnasiet efter 2011. LÄS MER
24. Digitala hjälpmedel i idrott och hälsa : Lärares upplevelser av att digitalisera verksamheten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Digitala hjälpmedel i idrott och hälsa undervisning kan bidra med ett större elevengagemang och en mer högkvalitativ lärmiljö. Idrott och hälsa har dock legat efter de andra ämnena i digitaliseringsprocessen. LÄS MER
25. Hur lärare i idrott och hälsa arbetar med och upplever dokumentation inför bedömning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare i ämnet idrott och hälsa på högstadiet och gymnasiet upplever arbetet med dokumentation inför bedömning. Vidare vill studien svara på frågor som behandlar lärarnas syn på hur, vad och varför dokumentationen sker samt hur lärarna upplever den egna dokumentationspraktiken och hur denna påverkas av yttre faktorer. LÄS MER